به گزارش ایرنا ، صالح ملک پور روز سه ‌شنبه در کارگاه مدیریت بحران در اردبیل افزود: مطالعات آسیب ‌شناسی کلانشهرهای با جمعیت بیش از 500 هزار نفر در کشور به مدت پنج سال در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: سالانه 800 میلیارد تومان به این منظور پیش‌بینی شده و این مطالعات که در قالب سند مستقلی تدوین می‌شود مصوبه دولت یازدهم است.
او با تاکید بر اینکه مطالعات از امسال آغاز شده اظهارکرد: این مطالعات در قالب پروژه ‌های پشتیبانی و پیشگیری عملیاتی خواهد شد.
ملک پور با اشاره به اینکه آموزش و پیش‌بینی رکن اصلی مقابله در شرایط بحرانی است، ادامه داد: به همین منظور آموزش مستمر مدیران بحران استان ‌ها در دستور کار بوده و تاکنون در 21 استان کارگاه مدیریت بحران برگزار شده است.
وی بیان کرد: در قالب تفاهم‌ نامه ای با صدا و سیما هم به مبلغ 200 میلیارد ریال برنامه ‌های آموزشی و فرهنگ ‌سازی تولید خواهد شد.
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان مدیریت بحران افزود: ایران به لحاظ مدیریت بحران در خاورمیانه بی‌نظیر است و بویژه در واکنش سریع هلال احمر رتبه ممتازی در منطقه دارد.

** اردبیل نیازمند آموزش مدیریت بحران در سطح دهیاران است
مسعود امامی یگانه ، مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل هم در این جلسه گفت: این استان نیازمند آموزش مدیریت بحران در سطح دهیاران و نیروهای بومی شهرها و روستاهای استان است.
وی افزود: با وجود اینکه کارگاه های مدیریت بحران متعددی برگزار می شود، برگزاری آن در سطح نیروهای محلی ضرورت ویژه دارد.
وی با بیان اینکه آموزش مدیریت بحران به معنی سرمایه گذاری است، ادامه داد: آموزش اولویت اصلی در مدیریت بحران است و با تسری آن به سطح نیروهای محلی می توان حتی از میزان خسارت ناشی از مخاطرات کاست.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی و تمرینی اعضای مدیریت بحران استان اضافه کرد: این کارگاه به مدت سه روز برای تمام اعضای مدیریت بحران شهرستان ها برگزار شد و استان اردبیل بیست و یکمین
استان میزبان کارگاه های مدیریت بحران کشوری است.
این کارگاه به مدت 2 روز در اردبیل برگزار و از فعالان مدیریت بحران استان اردبیل تجلیل شد.
استان اردبیل جز 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفات های زیادی بر جای می گذارد.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7110/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.