به گزارش ایرنا ، میکاییل کلور برشتولد پنجشنبه در آئین افتتاح نیروگاه 20 مگاواتی خورشیدی در استان کرمان افزود:سرمایه گذاری در حوزه انرژی خورشیدی، تنها به خورشید نیاز ندارد بلکه به شجاعت و حسن اعتماد بین دو طرف نیز نیازمند است و پایه و اساس اعتماد متقابل با امضای سند برجام طی 2سال گذشته در دولت تدبیرو امید پایه گذاری شد و کشور آلمان در این امر نقش زیادی را ایفا کرد.
وی ادامه داد: آلمان کشور تحول اقتصادی است و شرکت های آن به تبع سرمایه گذاری، فن آوری و دانش بسیاری دارند و امروز شرکت های آلمانی نه تنها دانش و فن آوری خود را در اختیار ایران گذاشته اند، بلکه نحوه اجرا را نیز وارد ایران کرده اند که نمونه بارز آن افتتاح مجتمع نیروگاه های خورشیدی مکران است که با مشارکت ایرانیان به بهره برداری رسیده است.
کلور برشتولد با بیان اینکه نام کشور آلمان با نیروگاه های خورشیدی عجین شده است به افتتاح نیروگاه خورشیدی همدان اشاره کرد و افزود: این نیروگاه با مشارکت 2 شرکت سرمایه گذاری آلمانی و ایرانی راه اندازی شده است و این فعالیت ها از دو منظر سرمایه گذاری در فن آوری آینده ایران است.
وی اضافه کرد : معتقدیم باید روابط دیرینه بین دو کشور آلمان و ایران را گسترش داده و تعمیق ببخشیم.
وی با اشاره به افزایش 50 درصدی صادرات از آلمان به ایران، گفت: نکته مهم این است که بخش عمده این صادرات، مربوط به ماشین آلات است که منجر به تولید محصولات باکیفیت می شود.
کلور برشتولد با اشاره به اینکه این موفقیت ها بدون موفقیت سند برجام امکان پذیر نمی شد، گفت: این پروژه الگویی برای سایر شرکت های سرمایه گذاری آلمانی برای سرمایه گذاری در ایران است.
مجتمع نیروگاه‌های خورشیدی مکران با ظرفیت تولید 20 مگاوات برق، امروز پنجشنبه با حضور وزیر نیرو در بخش ماهان از توابع شهرستان کرمان به بهره‌برداری رسید.
مجتمع نیروگاه‌های خورشیدی مکران شامل 2 نیروگاه تولید برق فتوولتائیک، هر یک به ظرفیت 10 مگاوات است که با سرمایه‎گذاری مشترک شرکت «سولار انرژی مکران» و شرکت دوریان (Durion) سوئیس به مبلغ 27 میلیون دلار و مدیریت طرح شرکت آلمانی «ادور» (Adore) در مدت 6 ماه راه اندازی شده است.
مجتمع نیروگاه‌های خورشیدی مکران در مجموع از 76 هزار و 912 عدد پنل خورشیدی هر کدام به قدرت 260 وات با ابعاد 1 * 1.65 تشکیل و در مساحتی بالغ بر 44 هکتار نصب شده است که برای نصب پنل‎ها تعداد 27 هزار پایه آهنی گالوانیزه‌شده به طول 1.5 متر در زمین کوبیده شده و بر روی آنها تعداد 13 هزار و 500 سازه فولادی تعبیه شده است.
همزمان با بهره‌برداری از مجتمع نیروگاه‌های خورشیدی مکران، باحضور وزیر نیرو، کلنگ احداث نیروگاه 100 مگاواتی شرکت «سولار انرژی مکران» نیز به زمین زده شد.
در حال حاضر شرکت «سولار انرژی مکران» به‎عنوان پیمانکار اصلی (General Contractor) پروژه در حال آماده‌سازی طرح اجرای پروژه است و این پروژه در مسیر بم به کرمان در زمینی به وسعت 150 هکتار اجرا خواهد شد و یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های خورشیدی خاورمیانه در استان کرمان خواهد بود.
استان کرمان با ساخت و بهره‌برداری از این نیروگاه خورشیدی 20 مگاواتی، فعلا حائز رتبه اول در کشور در دارا بودن نیروگاه خورشیدی است و ساخت نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی، این استان را به یکی از بزرگ ترین قطب‌های تکنولوژی فتوولتائیک در خاورمیانه تبدیل می‌کند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار : بهنام احمدی *
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.