به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در آئین افتتاح مجتمع نیروگاه های خورشیدی مکران در شهر ماهان افزود: تفاهم نامه 2 هزار مگاوات نیروگاه های خورشیدی با موافقت وزیر نیرو طی 10 سال در استان کرمان امضا می شود تا همگان بدانند که کرمان استانی است که کمترین بروکراسی اداری و دولتی را دارد و زیرساخت های این استان برای توسعه سرمایه گذاری مناسب سازی شده است.
وی با بیان اینکه این پروژه طی یکسال گذشته کلنگ زنی شده و در سال جاری شاهد افتتاح آن هستیم ادامه داد: پس از برجام در استان کرمان 2.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش های مختلفی از جمله فولاد، مس، خودروسازی و سایر صنایع در دست اجرا است.
وی استان کرمان را دارای مزیت های فراوان در بخش کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن دانست و گفت: ثبت پنج اثر تاریخی کرمان در فهرست جهانی، گواه پیشینه تاریخی این استان است.
مجتمع نیروگاه‌های خورشیدی مکران با ظرفیت تولید 20 مگاوات برق با حضور وزیر نیرو در بخش ماهان از توابع شهرستان کرمان به بهره‌ برداری رسید.
مجتمع نیروگاه‌های خورشیدی مکران شامل 2 نیروگاه تولید برق فتوولتائیک، هر یک به ظرفیت 10 مگاوات است که با سرمایه‎گذاری مشترک شرکت 'سولار انرژی مکران' و شرکت دوریان (Durion) سوئیس به مبلغ 27 میلیون دلار و مدیریت طرح شرکت آلمانی 'ادور' (Adore) در مدت 6 ماه راه اندازی شده است.
مجتمع نیروگاه‌های خورشیدی مکران در مجموع از 76 هزار و 912 عدد پنل خورشیدی هر کدام به قدرت 260 وات با ابعاد 1 * 1.65 تشکیل و در مساحتی بالغ بر 44 هکتار نصب شده است که برای نصب پنلها تعداد 27 هزار پایه آهنی گالوانیزه‌ شده به طول 1.5 متر در زمین کوبیده شده و بر روی آنها 13 هزار و 500 سازه فولادی تعبیه شده است.
همزمان با بهره ‌برداری از مجتمع نیروگاه ‌های خورشیدی مکران، با حضور وزیر نیرو، کلنگ احداث نیروگاه 100 مگاواتی شرکت سولار انرژی مکران نیز به زمین زده شد.
در حال حاضر شرکت سولار انرژی مکران به ‎عنوان پیمانکار اصلی (General Contractor) پروژه در حال آماده‌ سازی طرح اجرای پروژه است.
این پروژه که در مسیر بم به کرمان در زمینی به وسعت 150 هکتار اجرا خواهد شد یکی از بزرگ‌ ترین نیروگاه ‌های خورشیدی خاورمیانه در استان کرمان خواهد بود.
استان کرمان با احداث و بهره ‌برداری از این نیروگاه خورشیدی 20 مگاواتی، فعلا حائز رتبه اول در کشور در دارا بودن نیروگاه خورشیدی است و احداث نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی، این استان را به یکی از بزرگ ترین قطب ‌های تکنولوژی فتوولتائیک در خاورمیانه تبدیل می‌ کند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.