به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان به ایرنا، کیوان محمدی در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زمین‌های شمال کشور را دارای ارزش فوق‌العاده خواند و افزود: این زمین‌ها موهبت الهی است؛ اما گاهی اوقات مواردی دیده می‌شود که طرح‌هایی در بخش گردشگری، خواستار زمین در ابعاد وسیع برای سرمایه‌گذاری هستند.
وی با طرح این پرسش که در کدامیک از کشورهای جهان برای اجرای پروژه‌های گردشگری به ویژه ساخت هتل‌ها فضای وسیع چندین هکتاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، بر لزوم بررسی تطابق بین واگذاری زمین با میزان سرمایه‌گذاری تأکید کرد.
وی تصریح کرد: در ازای زمینی که بخش خصوصی می‌دهیم بایستی نظارت دقیق‌تری در مورد سرمایه‌گذاری آن انجام و باید بررسی شود که به ازای هر هکتار زمینی که به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم، سرمایه‌گذار چه میزان سرمایه‌گذاری می‌کند.
وی از دستگاه‌های متولی در خصوص واگذاری زمین خواست تا بررسی دقیق‌تر، کارشناسی‌تر و با احتیاط‌تری داشته باشند چراکه در غیر اینصورت مانند برخی استان‌ها دچار مشکل خواهیم شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با تأکید بر ضرورت برخورداری طرح جامع در تمامی پروژه‌ها اظهار داشت: می‌بایست استانداردها و اقداماتی مانند دریافت ودیعه به منظور حسن انجام کار از سرمایه‌گذار در آغاز کار تعریف شود.
وی تصریح کرد: این سخت‌گیری‌ها ممکن است در کوتاه مدت مشکلاتی ایجاد کند اما به مرور و در بلند مدت سرمایه‌گذارهای بزرگتر جذب خواهند شد.
حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز در این نشست گفت: متأسفانه پیش از این شاهد مواردی در استان بودیم که زمین به بخش خصوص واگذار شده اما عملاً ساخت و سازی رخ نداده است؛ لذا باید سیستم استانداردتری ایجاد شود تا بخش خصوصی دنبال سرمایه‌گذاری نه سرمایه‌بری باشند.
لازم به ذکر است در این جلسه در خصوص پروژه‌های 18 هکتاری امین‌آباد، شرکت ایران برگ در رشت، انبارسر کیاشهر و کمپینگ‌های واگذار شده به شهرداری‌ها و بخشداری‌ها بحث و تبادل نظر شد.
به منظور بررسی و رفع مشکلات پروژه‌های گردشگری استان، جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، جمعی از مدیران کل و معاونین دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و شهرداران شهرستان‌های استان صبح روز دوشنبه 12 شهریور ماه 96 در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد.
دریافت خبر : سلیمانی** انتشاردهنده:بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.