به گزارش ایرنا، محمد صادق پورمهدی روز چهارشنبه در آئین رونمایی از طرح های شرکت ملی پست در آذربایجان شرقی با بیان اینکه هیچ دولتی نمی تواند ادعای سالم سازی اداری و مبارزه با فساد را داشته باشد بدون اینکه قوانین و مقررات را شفاف کند، گفت: فناوری های نوین ارتباطی نقش مهمی در شفاف سازی اطلاعات دارند.
وی با اشاره به اینکه بخش عمده رانت خواری و فساد کشور در بخش زمین است، اظهارامیدواری کرد با استفاده از سامانه سیماک( سامانه مدیریت اطلاعات املاک) از فساد در این بخش جلوگیری شود.
معاون استاندار آذربایجان شرقی نسبت به خروج از شیوه های سنتی و استفاده از شیوه های نوین و نرم افزاری در راستای مبازره با فساد اداری و فرار مالیاتی تاکید کرد و گفت: استانداری از طرح هایی که در راستای شفاف سازی امور طراحی شوند حمایت می کند.
وی با اشاره به اینکه احتمال مخالفت کسانی که شفاف سازی در بخش املاک را به زیان خود ببینند همچون زمین خواران وجود دارد، بر ضرورت مقاومت در اجرای این طرح تاکید کرد.
پورمهدی با اشاره به اشتغال زایی های صورت گرفته در بخش فناوری ارتباطات، رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در میدان دادن به بخش خصوصی را مثبت ارزیابی کرد.
وی خدمات ارائه شده توسط شرکت پست، پست بانک و مجموعه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان را امید بخش عنوان کرد و تقویت زیرساخت های ارتباطی در روستاها به ویژه روستاهای مرزی استان را خواستار شد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی هم به نقش همدلی و وفاق موجود در استان در جهت ارائه خدمات بهتر به مردم اشاره کرد و گفت: شرکت پست رونق قابل توجهی در 4 سال گذشته داشته است.
بهمن حسین زاده تحولات چشمگیر در این زیر بخش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را نتیجه توجه مسئولان رده بالا و تقاضای موجود در جامعه دانست و اظهار کرد: پست از رویکرد سنتی خارج شده و با استفاده از فناوری روز، متناسب با نیازهای مردم حرکت می کند.
وی ورود شرکت پست به استفاده از نرم افزارها و اپلیکیشن ها را ثمربخش دانست و گفت: رونق خدمات پستی همسو با رونق آی سی تی در کشور است.
امروز سه طرح پستی شامل طرح سیماک( سامانه یکسان سازی مدیریت اطلاعات املاک)، اپلیکیشن خدمات پیک موتوری اینترنتی با عنوان پستمن و طرح خدمات ویژه شهروندی ( خوش ) با مجموع سرمایه گذاری 190 میلیارد ریال با حضور مدیرعامل شرکت ملی پست در تبریز رونمایی شد.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشار: عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.