به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ، حسن قاسم پور روز دوشنبه در کارگروه فرعی مخاطرات زیست محیطی استان با اشاره به نقش مدیریت صحیح مصرف کود و سموم شیمیایی در تولید غذای سالم و کاهش آلودگی های زیست محیطی افزود: گروهی متشکل از نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی ، اداره کل حفاظت محیط زیست ، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت و اداره کل استاندارد، مراکز تولید و توزیع کود و سموم در استان را مورد پایش قرار می دهند.
او هدف این برنامه را جلوگیری از تولید و توزیع سموم و کودهای تقلبی ، ثبت نشده و تاریخ گذشته ذکر کرد و گفت: هرگونه تغییر در بسته بندی و دخل و تصرف در محتوای برچسب سموم و کود ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی الزامی است.
وی اظهار کرد: در آیین نامه اجرایی ورود ، ساخت ، فرمولاسیون و مصرف کودهای شیمیایی ، زیستی ، آلی و سموم دفع آفات نباتی تمام قوانین مرتبط با تولید ، واردات ، توزیع و مصرف کود و سموم با هدف کاهش اثرات سوء ناشی از مصرف این مواد ذکر شده و انتظار می رود تمام دستگاه های مرتبط نسبت به اجرای این قوانین اهتمام لازم را داشته باشند.
قاسم پور با اشاره به ارتقای آگاهی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در بهینه سازی مصرف کود و سموم شیمیایی بیان کرد: در این آیین نامه بر توسعه مبارزه بیولوژیک با آفات و استفاده از کودهای آلی و زیستی تاکید شده است.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل همچنین گفت: فروش سموم تاریخ گذشته و فاسد ممنوع است و توزیع کنندگان موظفند بر اساس مقررات و ضوابط سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به مرجوع کردن یا امحا آنها اقدام کنند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.