ناصر فغفوری روز پنجشنبه در سمینار تخصصی ایمنی در معدن زنجان افزود: امروزه توجه به مسائل ایمنی، بهداشت و مسائل زیست محیطی در معادن و صنایع معدنی برای بهینه سازی فعالیت در معدن و معیارهای توسعه پایدار، یک نیاز اساسی است.
وی یادآورشد: ایمنی همانند مبحث سلامتی به قدری اهمیت دارد که اگر در معدنی حادثه ای پیش آید رویکرد و دیدگاه بهره بردار معدن تغییر پیدا می کند و گاه ضرر و زیان و مسائل روحی بعد از حادثه جبران ناپذیر است.
فغفوری اظهار کرد: در سال 96، برنامه ها به گونه ای تنظیم شده است که اولویت نخست فعالیت در معادن، مباحث مربوط به ایمنی، بهداشت محیط و بهینه سازی انرژی باشد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر روی رعایت این نکات تاکید شده است و بی توجهی به آن منجر به تعطیلی معدن خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: تمامی کارگران و مسئولان فنی و سایر کارشناسان شاغل در معدن و صنایع معدنی باید آموزش کافی را ببینند و خود را ملزم به رعایت این نکات بدانند.
فغفوری ادامه داد: برای ارزیابی ایمنی فضای معدن و صنایع معدنی، هماهنگی های لازم میان سازمان نظام مهندسی معدن و سازمان صنعت، معدن و تجارت به گونه ای انجام شد که اطلاعات مربوط به معادن و صنایع معدنی جمع آوری شود تا بتوان در بحث مسائل ایمنی به موفقیت های قابل قبول دست یافت.
این سمینار تخصصی یک روزه با محور آموزش مدیریت بحران، بهداشت و محیط در معادن، نقشه راه ایمنی، حریق در معادن، تشریح حادثه انفجار معدن یورت و عوامل بروز حوادث در معادن با حضور بهره برداران، سرپرستان و مسئولان فنی معادن برگزار شد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.