ربعلی جهانی روز چهارشنبه افزود: در سال زراعی جاری 67 هزار هکتار از اراضی مستعد این شهرستان به زیر کشت گندم دیم و 10 هزار و 300 هکتار آن به گندم آبی اختصاص یافته بود و عملیات برداشت در نواحی کوهستانی این شهرستان ادامه دارد.
او گفت: نهاده ها و فاکتورهای تولید گندم از جمله کود ، بذر و سم بموقع به میزان لازم در اختیار کشاورزان گندم کار منطقه قرار گرفته و با برگزاری کلاس های متعدد آموزشی و ترویجی آخرین یافته های مراکز تحقیقاتی در خصوص عملیات به زراعی گندم در اختیار آنها قرار گرفت تا بتوانند با در اختیار داشتن بذور اصلاح شده و مرغوب و مقام به خشکسالی و بالاترین میزان عملکرد در واحد سطح را تولید کنند.
او افزود: به هنگام برداشت غلات اجازه فعالیت به کمباین های از رده خارج و دارای نقص فنی داده نشد تا بدین وسیله ضایعات به هنگام برداشت به کمترین میزان برسد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، جهانی از کشاورزان منطقه خواست با بیمه محصول گندم خود برای سال زراعی آینده جلوی خسارت های احتمالی و تحمیل ضررهای مالی را بگیرند و به توصیه ها و راهنمایی های کارشناسان ترویج عمل کنند.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل قرار دارد.
اردبیل از قطب های مهم کشور در تولید گندم است ، تولید گندم استان اردبیل در سال زراعی 95 حدود 730 هزار تن بود که پیش بینی می شود تا پایان برنامه ششم توسعه این میزان به 902 هزار تن برسد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.