به گزارش ایرنا ، احمد قنبری روز سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب خلخال افزود: تخلیه نخاله های ساختمانی در حجم وسیعی از حریم و بستر رودخانه های فصلی و دایمی ، مسیل دره های طبیعی و حریم راه های اصلی و فرعی این شهرستان به معضل اجتماعی بزرگ شده که باید با تمام توان از ادامه این روند و به مخاطره افتادن حیات رودخانه ها و سلامتی مردم جلوگیری شود.
وی گفت: بی توجهی به تخلیه نخاله ها در حریم و بستر رودخانه ها و مسیل دره های طبیعی موجب سوء استفاده برخی از افراد سود جو در جهت تبدیل حریم دره ها به ملک شخصی و فروش آن در بسیاری از مناطق این شهرستان شده است.
قنبری اظهار کرد: در حال حاضر بدلیل تخلیه نخاله های ساختمانی در دره طبیعی جاده امامزاده سید دانیال این دره در حال پر شدن کامل بوده که در این صورت با کمترین بارش باران سیل در منطقه شمال غربی شهر خلخال جاری شده و جان ساکنان این منطقه را در معرض خطر قرار خواهد داد.
وی جلوگیری از ادامه این روند و برخورد جدی با متخلفان تخلیه نخاله در حریم و بستر رودخانه ها و مسیل دره ها را از وظایف مهم اداره امور آب و یا مسوولان سایر دستگاه های اجرایی عضو شورای حفاظت از منابع آب خلخال دانست.
وی افزود: کوتاهی در این زمینه فاجعه زیست محیطی در آینده شهرستان را سبب خواهد شد.
عبدالعلی زاده ، رئیس اداره امور آب خلخال نیز در این جلسه گفت: از بیش از 600 کیلومتر مسیر طبیعی رودخانه های این شهرستان تاکنون 170 کیلومتر مسیل گذاری و تعیین حریم و بستر شده است.
شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.