ربعلی جهانی روز دوشنبه افزود: کارشناسان این مدیریت در بازدید از مزارع نسبت به شناسایی مزارع آلوده به علف های هرز اقدام و توصیه های فنی در زمینه مبارزه با علف های هرز را در قالب آموزش های انفرادی و کلاس های آموزشی و ترویجی به زارعان ارائه کرده اند.
او گفت: کشاورزان منطقه قبل از مصرف سموم شیمیایی با کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشورت و از راهنمایی های آنها در زمینه زمان ، نوع و میزان مصرف سم استفاده و از تهیه سموم شیمیایی از فروشندگان غیرمجاز خودداری کنند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، او همچنین بر لزوم دقت در سمپاشی مزارع غلات و رعایت نکات فنی برای جلوگیری از آسیب احتمالی به مزارع کلزا همجوار تاکید کرد.
علف های هرز رقیب مهم و یکی از عوامل کاهش تولید محصولات بوده طوری که علاوه بر تغذیه از مواد غذایی و رطوبت خاک، میزبان مناسبی برای اشاعه آفات و بیماری های گیاهی می باشند.
شهرستان بیله سوار با تولید بیش از 250 هزار تن گندم رتبه اول استانی را در سال گذشته به خود اختصاص داد که این موفقیت مرهون فعالیت های مستمر کارشناسان این مدیریت و تلاش کشاورزان زحمت کش منطقه است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهند: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.