بـه گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل؛ مدیر کل دامپزشکی با اعلام این خبر افزود : نظارت بهداشتی بر فراورده های خام دامی لازمه رسیدن به هدف تغذیه سالم است و محوری ترین فعالیت دامپزشکی در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی و امنیت غذایی مردم انجام می گیرد.

صادق صالحی با بیان اینکه در بیست روز فعالیت اکیپهای دامپزشکی استان بیش از 3 هزار و 600 مورد بازرسی از اماکن و مراکز از قبیل قصابیها ، مرغ فروشیها ، سالن غذا خوری ، سردخانه های نگهداری ، کارگاههای فرآوری و بسته بندی و کشتارگاههای دام و طیور و .... انجام شده است. تصریح کرد در این مدت 4 متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی به مراجع قضایی معرفی شد.

این مقام مسئول دامپزشکی با اشاره بر اینکه بیش از 3000 مرکز عرضه فراورده های خام دامی در استان فعالیت می نمایند تصریح کرد همه تولید کنندگان و عرضه کنندگان فراورده های خام دامی بایستی از قوانین بهداشتی دامپزشکی تمکین کنند و هیچ اغماض و چشم پوشی در زمینه تأمین نیازهای تغذیه ای مردم قابل پذیرش نیست.

مدیرکل دامپزشکی استان در عین حال از 44 مورد برخورد با خودروهای عرضه کننده فراورده های خام دامی که به صورت غیر مجاز فعالیت می کردند خبر داد.

به گفته دکتر صالحی طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی از 25 اسفند ماه سال گذشته در سطح استان آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه داشت که برخی از این نظارتها به صورت بازدید مشترک با سایر دستگاههای نظارتی و بازرسی انجام شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610367
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.