علی اکبر حسنیان روز چهارشنبه افزود: از ابتدای سال زراعی جاری در سطح 11 هزار و 700 هکتار مزارع گندم و جو و پنج هزار و 500 هکتار مزارع کلزا در این شهرستان علیه علف های هرز مبارزه انجام شده است.
او گفت: کارشناسان این مدیریت در بازدید از اراضی زیر کشت نسبت به شناسایی مزارع آلوده به علف های هرز اقدام کرده و سمپاشی در زمان مناسب از ابتدای پنجه زنی تا ابتدای ساقه دهی انجام شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، حسنیان از کشاورزان منطقه خواست قبل از مصرف سموم شیمیایی با کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشورت کرده و راهنمایی های لازم را در زمینه نوع و میزان سم مصرفی اخذ کرده و از تهیه سموم شیمیایی از فروشندگان دوره گرد و فروشگاههای غیرمجاز پرهیز کنند.
علف های هرز رقیب مهم و یکی از عوامل مهم کاهش تولید در زراعت گندم و جو و کلزا می باشد طوری که علاوه بر تغذیه از مواد غذایی خاک، میزبان و رابط مناسبی برای اشاعه آفات و بیماری های گیاهی نیز خواهند بود.
کنترل علف های هرز معمولا در استان اردبیل به روش های مختلف توصیه شده از جمله تناوب زراعی ، کاشت بذرهای عاری از تخم علف های هرز و ضدعفونی شده ، وجین و استفاده از علف کش های مجاز و مناسب انجام می شود.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل قرار دارد.
پارسال برای دومین سال پیاپی در استان اردبیل رکورد تولید گندم شکسته شد و با تولید بیش از از 740 هزار تن گندم و خرید 550 هزار تن از آن از رتبه 11 به 4 کشوری ارتقا یافت.
خبرنگار: گیتی طالبی *** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.