یحیی آذرمی روز دوشنبه افزود: عملیات مبارزه شیمیایی علف های هرز مزارع گندم و جو از دهه سوم اسفند سال گذشته آغاز و تاکنون در سطحی بیش از 20 هزار هکتار از مزارع غلات بخش خصوصی و دولتی در مناطق گرمسیر شمال استان از جمله شهرستان های پارس آباد و بیله سوار اقدام شده است.
او گفت: با توجه به سردی هوا در فصل پاییز و زمستان گذشته رشد رویشی زراعت های پاییزه و علف های هرز مزارع نسبت به سال های گذشته با تاخیر مواجه بوده و به تبع آن شروع مبارزه شیمیایی نیز با تاخیر انجام شده است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، وی به خاتمه عملیات مبارزه شیمیایی علف های هرز مناطق گرمسیر استان تا پایان فروردین جاری و ادامه عملیات مبارزه در مناطق معتدل و سردسیر استان تا اواخر اردیبهشت اشاره کرد و افزود: در سال زراعی جاری مبارزه شیمیایی با علف های هرز در بیش از 80 درصد از مزارع گندم استان انجام می شود.
او از کشاورزان استان خواست با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان ها و مشاوره با کارشناسان شبکه مراقبت مستقر در مراکز جهاد کشاورزی تابعه نسبت به تهیه سموم علف کش مناسبت و سمپاشی به موقع مزارع اقدام کنند.
وی اظهار کرد: سموم علفکش و قارچ کش مورد نیاز استان تامین و به مقدار کافی در فروشگاه های عرضه کننده موجود می باشد و برای جلوگیری از استفاده بی رویه از سموم شیمیایی در مزارع و کاهش هزینه های تولید و تبعات منفی احتمالی، کشاورزان زحمتکش سموم لازم را بر اساس توصیه کارشناسان و از فروشندگان مجاز و معتبر تهیه کنند.
او افزود: ضرورت دارد در مزارعی که سابقه وجود علف های هرز مقاوم به سموم علفکش متعارف وجود دارد با مشورت کارشناسان از سموم جدید معرفی شده استفاده شود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.