به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک خلخال افزود: حفظ جان مردم مهم بوده و با در نظر گرفتن احتمال ریزش بهمن در طول مسیر مسدود شده از برف خلخال به پونل در استان گیلان در شرایط فعلی هیچ امکانی برای بازگشایی مسیر مسدود شده از برف این جاده در هر 2 حوزه استحفاظی استان گیلان و اردبیل وجود ندارد.
او گفت: برای فراهم کردن زمینه استفاده تمام فصول از راه خلخال به پونل از جمله گالری ، بهمن گیر و یا هر گونه امکانات ارتقای ایمنی جاده که مانع از ریزش بهمن بر روی خودروها شود و در شرایطی که که بیش از 80 درصد این راه در داخل حوزه استحفاظی استان گیلان قرار گرفته اعتبارات کلان ملی برای اجرای پروژه های ارتقای ایمنی جاده نیاز است.
وی با بیان اینکه هر مسوولی در هر رده مسوولیتی نباید با سخنان ناپخته موجب ایجاد انتظار در بین مردم شود افزود: بازگشایی و برف روبی راه مسدود شده از برف خلخال به پونل یکی از خواسته های به حق مردم این شهرستان است که به محض مساعد شدن شرایط جوی برای تحقق این خواسته و بازگشایی این مسیر مسدود اقدام خواهد شد.
رییس شورای ترافیک خلخال با بیان اینکه اقدامات سلیقه ای گذشته در شهرداری لطمه های جبران ناپذیری را به شهر وارد کرده اظهار کرد: هر پروژه عمرانی در شهرداری خلخال قبل از اجرا باید به صورت فنی و علمی مطالعه شده و بعد در دستور کار شهرداری قرار بگیرد.
وی گفت: به جای ایجاد انتظارات نشدنی در بین مردم بهتر است اسباب سفر راحت مسافران و گردشگران نوروزی خلخال با زیباسازی شهر ، نصب تابلوهای راهنمای مسافران ، خط کشی سطح خیابان ها و معابر ، جاده ها و ایجاد امکانات رفاهی گردشگری در مناطق مختلف این شهرستان فراهم شود.
23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.
گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسر ساز است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.