به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ، محمد خداپرست روز دوشنبه در کارگروه مدیریت پسماند استان افزود: در این طرح پاکسازی مناطق شهری و روستایی ، حاشیه جاده های مواصلاتی و مناطق گردشگری استان توسط شهرداران ، بخشداران و دهیاران استان مورد توجه قرار می گیرد.
او گفت: مدیریت پسماند مناطق گردشگری نئور ، سردابه و فندقلو با پیگیری های لازم از طرف ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان های اردبیل و نمین در کارگروه مدیریت پسماند مطرح و تصمیم لازم برای رفع معضل زباله در این مناطق اتخاذ خواهد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل همچنین با تاکید بر اینکه بر اساس قانون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان مسوول نظارت بر حسن اجرای ضوابط و روش های اجرایی مدیریت پسماندهای پزشکی است خواستار برخورد قانونی با مراکز بهداشتی و درمانی متخلف در زمینه دفع غیراصولی پسماندهای پزشکی شد.
خداپرست همچنین بر لزوم اتمام مراحل تملک و واگذاری محل های تعیین شده برای دفن زباله در شهرهای سرعین ، پارس آباد و خلخال و بهره برداری از این محل ها تاکید کرد.
اردبیل از استان های گردشگر پذیر کشور است و تفرجگاهها و مناطق جنگلی این استان در فصول بهار و تابستان پذیرای خیل گردشگران و مسافران می شود.
در سال های اخیر اقداماتی برای اطلاع رسانی لازم و حفاظت از گونه های گیاهی و جانوری و حفظ طبیعت و تعبیه سطل های زباله و توزیع کیسه های زباله به ویژه در سایت های گردشگری با هدف جلوگیری از انباشت زباله در استان انجام شده است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.