ابوالقاسم ورداسپی روز یکشنبه در مراسم آغاز اولین دوره آموزشی کشوری کارشناسان تازه استخدام در مرکز آموزشی پردیس تحقیقات ، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی پارس آباد مغان افزود: با پهنه بندی های منظمی که از اراضی کشاورزی شد تمام مسوولیت های مربوط به میزان مشخصی از زمین های کشاورزی زراعان منطقه به یک مهندس ناظر سپرده شد.
او تشریح کرد: این کارشناس موظف شد که در تمام موارد اعم از کاشت ، داشت ، برداشت و مبارزه با علف های هرز
بر این پهنه مشخص نظارت کارشناسی داشته باشد.
به گفته وی ، این طرح با عنوان نظام نوین ترویج کشاورزی کار خود را با موفقیت شروع و با برنامه ریزی ادامه داد و امروز جهاد کشاورزی استان اردبیل به لحاظ پیشرفت های چشمگیر در بخش آموزش و موفقیت برتر کشوری در امر نظام نوین ترویج کشاورزی به عنوان پایلوت انتخاب شده است.
وی با اشاره به اینکه 60 درصد از کارشناسانی که به عنوان نیروی تازه استخدام جذب وزارت جهاد کشاورزی شده بودند رشته تحصیلی زراعت و باغبانی را به خود اختصاص می دادند شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بهترین مدل آموزشی برای آموزش این کارشناسان تعیین شد.
او اظهارامیدواری کرد کارشناسان پس از پایان این دوره ملی و کاربردی و عملی بتوانند مهارت های لازم را در خدمت به بخش کشاورزی کسب کنند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، احمدی نژاد معاون آموزشی مرکز علمی ، کاربردی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این همایش گفت: آموزش های علمی و عملی یکی از پیشرفته ترین روش های آموزشی است.
او افزود: برنامه ای که وزارت جهاد کشاوزری در دست اجرا دارد تربیت کشاورز آینده نام دارد که این افراد از طریق آموزش های تخصصی توام با عملی و کاربردی به صورت تخصصی وارد عرصه کشاورزی شده و با اخذ گواهی معتبر اقدام به فعالیت در بخش زراعت ، شیلات ، دامپروری و باغات خواهند کرد.
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد با داشتن اراضی وسیع کشاورزی 2 هزار و 600 هکتار باغ های میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصر بفرد کشور است.
پارس آباد مغان در 230 کیلومتری شمال اردبیل و کناره های رودخانه ارس قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.