به گزارش ایرنا ، خیبرعلی جلیلی روز پنجشنبه افزود: در بخش جهاد کشاورزی با تولید 11 هزار و 700 تن شیر خام ، یک هزار و 300 تن گوشت قرمز ، 750 تن گوشت مرغ ، 190 تن عسل ، 413 تن تخم مرغ ، 136 تن گوشت ماهی نقش موثری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ایفا شده است.
او گفت: تلاش می شود که با تشویق سرمایه گذاران به راه اندازی واحدهای پرورش صنتعی دام و طیور میزان تولیدات بخش امور دام در منطقه بیش از پیش افزایش یابد.
جلیلی افزود: میزان تولیدات بخش دام در این شهرستان سال به سال در حال افزایش است طوری که میزان تولیدات بخش امور دام که در سال اول فعالیت دولت تدبیر و امید 9 هزار و 900 تن بود به بیش از 14 هزار و 500 تن افزایش یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی کوثر تشریح کرد: برنامه اصلاح نژاد دام و استفاده از دام های پربازده و بهبود مدیریت تغذیه دام از اهداف اساسی این مدیریت در رونق بخش امور دام منطقه است.
او افزود: در سال جاری عملیات اصلاح نژاد دام برروی 310 راس از دام های منطقه صورت گرفته و امیدواریم با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در راه اندازی واحدهای صنعتی پرورش دام و طیور زمینه های اشتغال و رونق این بخش بیش از پیش فراهم شود.
از اول امسال تاکنون 660 تن انواع نهاده های دامی از جمله سبوس ، جو ، کنسانتره و کود در بین دامداران صنعتی و سنتی منطقه توزیع شده است.
شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در 85 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.