به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خلخال افزود: مسوولان اجرایی عضو این ستاد موظف به حرکت در چهارچوب سیاست های اعلام شده از سوی دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی بوده و همه با هماهنگی و یکدلی برای توسعه و رونق واحد های تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک منطقه و راه اندازی طرح های تولیدی و اشتغال زای جدید با پرهیز از کارشکنی تلاش خواهند کرد.
او با بیان اینکه راه سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرستان باید هموار شود گفت: چهار طرح بزرگ تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری 120 میلیارد ریال و اشتغال زایی 70 نفر در دهه فجر امسال در شهرک صنعتی خلخال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
سرهنگ بیوک خسروی ، مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه خلخال نیز در این جلسه از پرداخت 25 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل اعتبارت اجرای طرح اقتصاد مقاومتی به 140 نفر از متقاضیان این طرح ها در سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر طرح های یاد شده نخستین مزرعه پرورش کبک با ظرفیت پرورش 6 هزار قطعه کبک در هر دوره به زودی در روستای مزرعه از توبع بخش خورش رستم خلخال به بهره برداری می رسد.
به رغم وجود رکود در صنعت کشور با حمایت های صورت گرفته از صنعتگران و سرمایه گذاران بخش خصوصی در سال های اخیر صنعت در شهرستان خلخال احیا شده است.
در حالی که پیش از این 80 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی واقع در شهرک صنعتی خلخال تعطیل و از چرخه تولید خارج شده بودند با تلاش و پیگیرهای انجام شده از سوی مدیریت این شهرک و واگذاری واحدهای راکد به سرمایه گذاران جدید توانمند در امر تولید هم اکنون 85 درصد از 46 واحد صنعتی موجود در این شهرک فعال و زمینه اشتغال 200 نفر از افراد بیکار شده دوباره فراهم شده است.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.