علی نجفی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : : نبود صنایع تبدیلی مرکبات در مازندران به خصوص در شهرهای مرکزی این استان بسیار آزار دهنده است.
وی گفت : بعد از بارش برف و وقوع سرمای اوایل ماه گذشته و خسارت سنگین وارد شده به باغداران مازندرانی ، نبود صنایع تبدیلی مرکبات در شهرهای مرکزی مازندران باغداران را کلافه و سردرگم کرده است.
او افزود : خوشبختانه با رایزنی های انجام شده یک سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده ایت که امیدوارم با رفع موانع اداری و بانکی عملیات اجرایی این طرح مهم برای شهرهای مرکزی مازندران آغاز شود.
نجفی گفت : در شرایط کنونی که دولت اعتبارات خوبی در نظر گرفته ، مسئولان استان باید اهتمام جدی برای رفع دغدغه های باغداران از جمله خرید مرکبات داشته باشند انجام دهند.
وی افزود : مسئولان استانی و شهرستانی باید تلاش کنند تا هر چه زودتر این اعتبارات که بخشی بلاعوض و بخشی در قالب تسهیلات است ، تخصیص یافته و در اختیار باغداران قرار گیرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت : رسانه ها و مسئولان جهاد کشاورزی باید فرهنگ بیمه کشاورزی را در جامعه نهادینه و کشاورزان را متقاعد کنند تا با بیمه محصولات ، دغدغه ای برای کشاورزی و باغداری نداشته باشند.
** افتتاح کمربندی جنوبی بابل تا پنج ماه آینده
نماینده مردم بابل در ملجس همچنین گفت : با دیدارهای مختلفی که با وزیر راه و شهرسازی داشته ایم گشایش های خوبی در روند تکمیل کمربندی جنوبی بابل ایجاد شده است که با توجه به شرایط فعلی ظرف مدت پنج ماه آینده این طرح به مرحله افتتاح می رسد و همه از این طرح بهره مند می شوند.
وی افزود : در حوزه روستایی و برای شهرهای کوچک بابل ، مجوز چهار هزار تن قیر اخذ شده است و در صورت نیاز این سقف افزایش هم می یابد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه 96 بیان کرد : مجلس مصوبه ای را در دست بررسی دارد که در صورت تصویب نهایی یک میلیارد و 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به مناطق روستایی کشور اختصاص می یابد تا جهت فراهم کردن زیرساخت ها و توسعه اشتغال پایدار در کشور هزینه شود .
وی افزود : مجلس در حال بررسی لایحه بودجه سال 96 است و به طور جدی در تلاشیم تا جایگاه مازندران در بودجه سال آینده و برنامه ششم ارتقاء یابد.
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.