استان کرمان که امروز پله های صعود به سمت اهداف اقتصاد مقاومتی را می پیماید در روزهای آغاز به کار دولت تدبیر و امید با تشکیل مثلث توسعه اقتصادی، گام نخست تحقق اقتصاد مقاومتی را بلندتر از همیشه برداشت.
علیرضا رزم حسینی با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی، سعی در هماهنگ کردن نیروی انسانی استان در راستای توسعه کرد و بعد از آن فرمانداران، نمایندگان مردم در مجلس و سرمایه گذاران را به عنوان رئوس مثلث توسعه اقتصادی و ائمه جمعه را به عنوان ناظر بر امور این طرح معرفی کرد.
کرمان در گام دوم اجرای طرح اقتصاد مقاومتی نیز طرح مبتکرانه شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج را از مهر سال 1393 مطرح و چون الگویی به تمام سایر مناطق این استان و استانهای کشور تسری داد.
و اینگونه بنیاد مستضعفان در دورترین و محروم ترین منطقه استان در راستای رفع محرومیت ها همه هم و غم خود را به کار گرفت و با استفاده از توان مردمی در ثروت های خرد و کلان، اقتصاد، فرهنگ و سایر بخش های توسعه ای موجبات تحسین مسئولان کشوری و در راس آنها رهبر معظم انقلاب اسلامی را برانگیخت.
تقسیم کرمان به هشت وزن اقتصادی و پهن کردن فرش قرمز زیر پای سرمایه گذاران 10 موسسه بزرگ اقتصادی و سپردن مسئولیت توسعه این استان به این شرکت ها با بیش از 100 هزار میلیارد تومان دارایی، همچنین آوردن گردش مالی به این استان، گام سوم اقتصاد مقاومتی در کرمان است.
و حالا اقتصاد مقاومتی از دیدگاه بسیاری از مسئولان کرمانی در این استان با شروع ایجاد شورایاری های اقتصاد مقاومتی در مساجد شهرها و روستاها به گام چهارم خود رسیده است.
اکنون قرار است مساجد و روحانیت همانند ائمه جمعه که در مثلث توسعه اقتصادی کرمان نقش تاثیرگذاری را ایفا کردند در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خدمت طرح های اقتصادی این استان باشند.
تدوین یک هزار و 981 برنامه های اقتصاد مقاومتی در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی گوشه ای از ماحصل زحمات دولتمردان کرمانی در این استان است.
حالا به گفته استاندار کرمان قرار است، کارنامه روزشمار فعالیت های اقتصاد مقاومتی در این استان تدوین شود، چنانچه استاندار کرمان معتقد است ایجاد شورایاری های اقتصاد مقاومتی به عنوان بازوی پرتوان دولت در محلات و روستاها می تواند تحولی را در این حوزه ایجاد کند.
رزم حسینی اقتصاد مقاومتی را به معنای اعتدال می داند و بر آن است شورایاری های اسلامی برای مردم در مسیر اقتصاد مقاومتی نقش تعریف کنند.
** خبرنگار ایرنا در کرمان
3029/1042
انتشار دهنده: فاطمه نوری جهانگرد

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.