30 واحد صنعتی راکد بخش کشاورزی استان اردبیل در سال جاری فعال شده و به چرخه فعالیت بازگشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از فعال‌سازی ۳۰ واحد صنعتی راکد بخش کشاورزی این استان در سال جاری خبر داد و گفت: این واحدها به چرخه فعالیت بازگشته و وارد مدار تولید شده است.

خلیل نیکشاد روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به هدف‌گذاری احیای ۶۵ طرح راکد بخش کشاورزی استان اردبیل در سال جاری افزود: تولید در برخی از واحدهای فعال‌سازی شده امسال به مدت بیش از ۱۰ سال متوقف شده بود.

وی پیگیری مشکلات ۳۵ واحد مشکل‌دار و راکد شناسایی شده بخش کشاورزی را جزو اولویت‌های کاری امسال سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ذکر و بیان کرد: با ارائه تسهیلات بانکی، سرمایه در گردش، رفع موانع تولید و نیز صدور مجوزهای لازم، رونق را به بخش صنایع کشاورزی استان بر می‌گردانیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین از اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون کشاورزی استان در سال جاری خبر داد و گفت: در چهار ماه نخست امسال بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال از این تسهیلات جذب شده است.

وی اظهارداشت: این تسهیلات برای تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در تمام زیربخش‌های کشاورزی از جمله زراعت، باغبانی، تاسیسات دامداری، مرغداری، شیلات، منابع طبیعی و گیاهان دارویی پرداخت می‌شود.

نیکشاد اضافه کرد: پس از جذب مابقی سهم تعیین شده تسهیلات از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای مکانیزاسیون کشاورزی استان اردبیل، این استان می‌تواند ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات شناور را نیز جذب کند که تا آخر سال این هدف محقق خواهد شد.

وی ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان اردبیل را ۱.۸۸ درصد و بالاتر از میانگین کشوری اعلام و بیان کرد: استان اردبیل در جذب تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی ۲ سال پیاپی رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.