ارزش افزوده بخش صنعت در این استان در دولت تدبیر و امید از سال ۹۳ تا ۹۹ حدود ۲ برابر شده است.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت: ارزش افزوده بخش صنعت در این استان در دولت تدبیر و امید از سال ۹۳ تا ۹۹ حدود ۲ برابر شده است که نشانگر پر اهمیت شدن این بخش در مازندران است.

به گزارش جماران، حسینعلی قوانلو افزود : ارزش افزوده بخش صنعت مازندران بدون احتساب صنعت آب و برق حدود ۱.۸ درصد بود که طبق آمار رسمی سال ۹۵  به ۲.۳ درصد رسید و پیش بینی ما این است که تا پایان سال جاری و با تکمیل طرح های تولیدی و صنعتی در دست اجرا به بیش از سه درصد برسد.

وی توضیح داد : امسال حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال طرح های تولیدی و صنعتی در مازندران در دست اجرا قرار دارد که تاکنون ۱۵ هزار میلیارد ریال از این پروژه ها تکمیل شد بقیه نیز تا پایان سال جاری تکمیل و بهره برداری می شود.

قوانلو وی اضافه کرد : البته با احتساب صنایع آب و برق ، ارزش افزوده حوزه صنعتی مازندران حدود ۱۵ درصد است که حدود ۱۰ درصد از میانگین کشوری به دلیل محور قرار گرفتن توسعه استان بر مدار  کشاورزی پایین تر است.

تولید ناخالص داخلی به عنوان یکی از مقیاس‌های اندازه‌گیری اقتصاد در برگیرنده مجموعه ارزش کالاها و خدمات نهایی است که طی یک دوره معین معمولا یک سال در یک کشور تولید می‌شود. ارزش افزوده به ارزشی گفته می‌شود که در فرآیند تولید به ارزش‌ کالاهای واسطه‌ای افزوده می شود.

اشتغال ۲۸ هزار نفر در صنعت مازندران طی هفت سال اخیر

رییس سازمان صنعت مازندران همچنین گفت که طی هفت سال فعالیت دولت تدبیر و امید حدود ۵۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه صنعتی استان انجام شد و در این مدت یعنی سال ۹۲ تا ۹۹  یک هزار و ۴۳۱ واحد تولیدی و صنعتی در استان جواز بهره برداری دریافت کردند.

وی افزود : با بهره برداری از این واحدهای تولیدی و صنعتی برای حدود ۲۸ هزار نفر شغل جدید ایجاد شده است.

قوانلو گفت : علاوه بر این ، در این مدت ۶۰ واحد معدنی نیز در استان با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید و برای حدود ۴۰۰ نفر در این حوزه شعل ایجاد شد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران افزود : در دولت یازدهم و دوازدهم  برای حدود چهار هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی با ارزش سرمایه گذاری حدود ۲۱۵ هزار میلیارد ریال و اشتغال حدود ۹۰ هزار نفر جواز تاسیس صادر شد که رشد خوبی دارد و یک سوم از جواز تاسیس منجر به بهره برداری واحد صنعتی شده است..

انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.