فرمانده انتظامی استان اردبیل از تشکیل ۵۷۰ پرونده قاچاق در این استان در سال جاری خبر داد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل از تشکیل ۵۷۰ پرونده قاچاق در این استان در سال جاری خبر داد و گفت: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده ۱۴۳ میلیارد ریال می‌باشد.

به گزارش جماران، سردار هوشنگ حسینی اظهارداشت: تعداد دستگیرشدگان در این زمینه ۳۸۵ نفر است.

وی ادامه داد: سه فقره از این پرونده‌ها بسیار مهم و ملی هستند طوری که یکی از آنها مربوط به کشف بیش از ۸۰۰ تن کود شیمیایی و یکی دیگر مربوط به کشف ۸۱ دستگاه موتور خودرو بوده است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: از این تعداد پرونده قاچاق تشکیل شده ارزش ریالی ۲۹ فقره پرونده بیش از یک میلیارد ریال بوده است.

او بیان کرد: امسال تاکنون یک تن انواع مخدر در استان اردبیل از سوداگران مرگ و قاچاقچیان کشف شده که مقدار کشفیات انواع مواد مخدر نسبت به مدت مشابه پارسال در استان ۱۰ درصد افزایش و در این رابطه سه هزار و ۱۶۰ نفر دستگیر شدند که باز شاهد افزایش در این زمینه هستیم.

وی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری از فعالیت های مجرمانه مخلان نظم، امنیت و آرامش عمومی در جامعه را از اولویت های پلیس عنوان کرد و اظهارداشت: در چهار ماه گذشته در مجموع ۵۳ پرونده جرایم اقتصادی در استان تشکیل شده که ۲۹ فقره از آنها احتکار، ۱۴ فقره رباخواری، چهار فقره زمین خواری، چهار فقره اخلال در نظام اقتصادی، یک فقره اختلاس، یک فقره ارتشاء و یک فقره هم در ارتباط با تعدی به اموال دولتی بوده است.

سردار حسینی با بیان اینکه امسال تاکنون ۵۴ هکتار از اراضی ملی در استان به ارزش ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال رفع تصرف شده است، افزود: همچنین در این مدت ۳۱۹ تن انواع چوب‌آلات جنگلی در استان از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

وی گفت: امسال برای رفاه و آرامش مردم و مسافران حضور پلیس در تفرجگاه‌ها و مراکز گردشگری پررنگ بود ، طوری که برای هزار و ۲۸۷ نفر پیامک تذکر در رابطه با موضوعات اجتماعی ارسال، پنج هزار و ۹۹۵ مورد اعمال قانون، هشت هزار و ۱۱۱ مورد تذکر و تعهد داده شد و ۶۰۹ دستگاه خودرو  و ۱۴۹ دستگاه موتور سیکلت توقیف و هزار و ۲۳۷ نفر دستگیر شدند.

وی بیان کرد: تعداد تصادفات برون‌شهری و درون‌شهری در راه‌های ارتباطی استان از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و ۹۰۷ مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: از این تعداد تصادفات یک درصد فوتی، ۱۸ درصد جرحی و ۸۱ درصد خسارتی بوده است.

وی با بیان اینکه امسال تصادفات منجر به فوت در استان نسبت به پارسال ۶ درصد و مصدومین ۲۰ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: ۸۶ درصد جانباختگان در تصادفات برون‌شهری و ۱۴ درصد آنها مربوط به تصادفات درون‌شهری بوده است.   

فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه ۱۰۰ درصد جرایم قتل، ۸۳ درصد جرایم جعل و ۷۹ درصد جرایم کلاهبرداری در استان منجر به کشف می‌شود، گفت: نزاع و درگیری ۱۸ درصد جرایم، جرایم عمومی ۱۷ درصد و سرقت نیز ۱۱ درصد کل جرایم را در این استان به خود اختصاص می‌دهد.

سردار حسینی اظهارداشت: مردم به طور میانگین هر روز ۲ هزار و ۲۱۵ بار با پلیس تماس می گیرند که ۸۲۸ مورد از آنها منجر به عملیات می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.