رضا شمس  روز جمعه به خبرنگار ایرنا افزود: اگر چنانچه برخی از باغداران واقع در حاشیه رودخانه‌های بزرگ وکوچک این شهرستان به حق خود قانع بوده و از تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها پرهیز   می‌کردند هرگز اتفاقات اخیر سیل در این شهرستان رخ نمی‌داد .

او بیان کرد: در بسیاری از مناطق این شهرستان در حاشیه رودخانه‌ها تجاوز به حریم و بستر رودخانه  افزایش یافته بطوریکه عرض طبیعی رودخانه از ۲۰ متر سابق به ۶ متر فعلی کاهش پیدا کرده است .

وی با بیان اینکه  امسال برخورد با این پدیده تشدید می‌شود. اظهار کرد:  اشخاصی که در سال‌های گذشته به حریم رودخانه‌ها تجاوز کرده‌اند هر چه سریع‌تر نسبت به اصلاح وضعیت اقدام کنند در غیر این صورت این اقدام بعنوان جرم محسوب و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان معرفی خواهند شد.

او با اشاره به بارش‌های مناسب در ماه‌های اخیر گفت: هر چند در این مدت بر اثر بارش‌ها بسیاری از باغداران و کشاورزان دچار مشکل  و خسارت مالی شدند، ولی بارندگی‌های بسیار خوب بهار امسال موجب افزایش آورده آب رودخانهها و همچنین سفره آبهای زریزمینی منطقه شده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش آب جمع شده در پشت سد خانقاه بفراجرد خلخال بر اثر افزایش میزان بارندگی‌های بهار امسال از آزادسازی بخشی آن خبر داد وگفت: روزانه بطور میانگین ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه از مجموع چهار میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعبی آب ذخیره  شده در پشت این سد آزاد سازی شده و پس از کاهش آب پشت این سد به ۲ میلیون‌متر مکعب آبگیری سد دوباره  آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.