وزش باد شدید  با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت، رگبار تند و بارش برف موجب شکسته شدن درختان کنار خیابان‌های شهر خلخال شده  و خساراتی را به واحدهای مسکونی و تجاری خلخال وارد کرد.

 همچنین به علت سقوط درختان بلند تبریزی، صنوبر و بید در باغ‌های حاشیه رودخانه هروچایی به داخل رودخانه،  مسیر آب تغییر یافته و سیلاب وارد باغ‌های میوه این شهرستان شد.

رییس اداره راه هواشناسی خلخال روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دیروز بیش از ۳۰ میلیمتر باران در این شهر باریده و این بارش همراه با ذوب شدن برف ارتفاعات مشرف به شهر موجب سیلابی شدن رودخانه های عبوری از داخل خلخال شد .

 تلاش کارکنان فضای سبز شهرداری برای قطع درخت سقوط کرده در داخل آب رودخانه نتیجه ای نداشته و این کار نیمه کاره رها و به علت افزایش شدت ورود  سیلاب به داخل باغ‌های اطراف پل ائللر باغی این شهر  بخشی از محصولات کشاورزی باغداران را از بین رفت .

با افزایش شدت آب رودخانه هروچایی تنها پل فلزی پیاده روی واقع در پارک ائللر باغی شهر زیر سیلاب قرار گرفته  و ارتباط اهالی ساکن در دو بخش شمال شرقی و غربی این شهر قطع شده است .

در حالی که عملیات اجرایی ساخت پل ائللر باغی شهر خلخال از سوی شهرداری این شهر و از هشت سال پیش آغاز شده، این پروژه همچنان نیمه کاره رها و در مواقع بارندگی‌های شدید ارتباط شهر در این بخش از خلخال قطع شده و اهالی ساکن در دو سمت رودخانه با مشکل تردد مواجه می‌شوند .

صباح الدین برزگر شهردار خلخال در گفتگو با ایرنا علت نیمه کاره رها شدن عملیات اجرایی پل ائللر باغی این شهر را عدم تخصیص اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی برای تکمیل این پروژه اعلام کرد .

وی گفت: استفاده از اعتبارات داخلی شهرداری و درآمدهای های محلی برای تکمیل این پروژه بزرگ در هیچ شرایطی جوابگو نبوده و با اعتبارات موجود شهرداری تکمیل این پل سال ها طول خواهد کشید .

در عین حال  شدت بارندگی و راه افتادن سیلاب در مناطق مختلف این شهرستان به زیرساخت‌های شهری ، مناطق مسکونی و دامی روستایی ، بخش کشاورزی، باغی و ابنیه فنی راه‌های ارتباطی خسارت زده که میزان خسارت وارده در حال برآورد است .
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.