حبیب یگانه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس همشهریان برای استفاده از فضای سبز و پارک‌ها محدودیت دارند و این محل ها برای افرادی است که مجبور به پیاده روی هستند و در منزل فضایی برای پیاده‌روی ندارند.

وی اضافه کرد: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی، شهر زنجان هیچ مهمانی را از سایر استان‌ها نمی پذیرد و حتی از نصب المان‌هایی که موجب جذب گردشگر و مهمان می شود،  نیز جلوگیری شده و صرفا برای شهروندان در حد تغییر فصل فضاسازی هایی انجام گرفته است.

این مسؤول ادامه داد: همه مکلف به جلوگیری از حضور مردم در معابر عمومی هستند و شهرداری نیز طبق مصوبه بنرهایی را با همین مضمون در سطح شهر نصب کرده  است.

وی اظهار داشت: طبق دستور کمیته امنیتی به غیر از سوپر مارکت ها و واحدهایی که اقلام ضروری مردم را عرضه می کنند، تمامی واحدهای تجاری تعطیل بوده  و تخطی از این امر منجر به ورود مسؤولان قضایی خواهد شد.

یگانه افزود: با توجه به بیماری کرونا، افرادی که اقدام به جمع آوری زباله در سطح شهر می کنند، نیز محدود شده اند و در این میان اقلام بهداشتی برای این افراد و ضد عفونی کردن سطل های زباله و تذکر به آنان انجام گرفته است.

شهردار زنجان با اشاره به وضعیت متکدیان شهر نیز گفت: شهرداری در زمینه متکدیان و معتادین سطح شهر نیز به عنوان حامی نقش آفرین بوده و محلی را برای اسکان و اقامت این افراد در نظر گرفته است.

وی در ارتباط با تعطیلی میدان احشام زنجان نیز اضافه کرد: تعطیلی این مکان مشکلاتی در تهیه و توزیع گوشت بوجود می آورد، اما اگر تصمیم اتخاذ شده در مورد تعطیلی این محل ابلاغ شود این دستور اجرایی خواهد شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بهترین  همراهی مردم در شرایط کنونی برای مقابله با ویروس کرونا، ماندن در خانه  و اجتناب از اجتماعات است و اگر به هر دلیلی برای تهیه اقلام ضروری از خانه خارج شدند، فاصله‌ اعلام شده را رعایت کنند و در این  شرایط می‌توان به کسانی که نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند، تذکر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.