علیرضا مقصودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اعلام هواشناسی استان گیلان مبنی بر بارش برف در مناطق کوهستانی و جلگه ای از شامگاه گذشته، استقرار ۵۴ خودروی برف روبی در مناطق مختلف کلانشهر رشت انجام شد و با شدت بارش برف از حدود ساعت ۲۴ دیشب رانندگان این خودروها نیز فراخوان شدند.

وی با بیان اینکه اکنون نیازی به برف روبی در سطح مناطق مختلف رشت نیست اما خودروها مستقر هستند تا در صورت نیاز عملیات برف روبی آغاز شود، افزود : با شدت بارش برف عملیات برف روبی در رشت آغاز می شود که به احتمال زیاد این کار از عصر یا غروب شروع شود.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با اشاره به آمادگی نیروهای پاکبان و فضای سبز در سطح این کلانشهر خاطر نشان کرد: نیروها در حوزه فضای سبز در حال فعالیت هستند و برای تکان دادن درختچه ها و غیره مشغولند.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ نیروی پاکبان، ۳۰۰ نیروی آتش نشان و ۳۰۰ نیروی فضای سبز آماده خدمات رسانی هستند، اضافه کرد: برای تسریع در عملیات برف روبی ضروریست تا از پارک خودروها در معابر خودداری شود.

بارش برف از شب گذشته از ارتفاعات به مناطق جلگه ای رسیده و هم اینک شاهد بارش برف در سطح شهرهای استان هستیم و بر اساس پیش بینی ها امروز سه شنبه گسترش بیشتری در نواحی جلگه ای خواهد داشت؛ ضمن آنکه توده هوای سرد و بارشی تا حوالی ظهر سه شنبه از غرب استان و تا عصر و شب بتدریج از مرکز و شرق استان خارج می شود.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت : دمای هوای رشت طی شبانه روز گذشته ۱۶درجه کاهش یافت و این کاهش در برخی مناطق از جمله ارتفاعات ۲۰ درجه است.

مازیار غلامی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کاهش دما در ارتفاعات بیشتر است؛ ضمن آنکه انتظار می رود روند کاهشی دما در استان با گسترش بارش برف در استان تداوم یابد.

رشت، حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.