بهزاد ستاری روز سه شنبه در تشریح اقدامات بهزیستی استان اردبیل در مقابله با کرونا، گفت: از این مقدار ۱۵ میلیارد ریال کمک دولتی و ۳۴ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال کمک های مردمی بوده است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۷ موسسه خیریه و ۳۵ انجمن در استان اردبیل افزود: در پی شیوع ویروس کرونا در ۲ ماه گذشته موسسات خیریه استان بسته غذایی به ارزش ۳۴ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال، یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال بسته بهداشتی، ۶۳۰ میلیون ریال بسته آموزشی و ۶۹۰ میلیون ریال نیز به صورت نقدی به خانوارهای تحت پوشش پرداخت کرده اند. 

او بیان کرد: همزمان با شیوع کرونا بهزیستی استان با کمک و همکاری مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده به ۲۵۰ نفر از کودکان خیابانی در اردبیل  لوازم بهداشتی به ارزش یک میلیون و ۶۰۰ هزار ریال و بسته غذایی به ارزش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک کرده است.

وی اضافه کرد: در راستای حمایت از خانواده های نیازمند با معلولیت شدید و خیلی شدید مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای خرید اقلام بهداشتی به حساب این افراد واریز شد.

او ادامه داد: همچنین با اختصاص چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از سوی بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام به حساب هزار و ۵۰۰ خانوار نیازمند شناسایی شده مبلغ سه میلیون ریال واریز شد.

ستاری با بیان اینکه اردبیل جزو استانهای سفید و بدون ابتلای جمعیت تحت پوشش بهزیستی به کرونا است، گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ۴۰۰ مهدکودک و ۳۰ مرکز توانبخشی روزانه نگهداری از معلولین و سالمندان و معتادین در استان تعطیل شد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: در مراکز اقامتی شبانه روزی زیرنظر بهزیستی در استان ۲ هزار ۲۰۰ نفر افراد دارای مشکل نگهداری می شوند که بر رعایت اقدامات پیشگیرانه و پروتکل های بهداشتی در این مراکز به شدت نظارت می شود.

وی با بیان اینکه ۳۳ هزار خانوار با ۵۹ هزار نفر جمعیت در استان تحت پوشش بهزیستی هستند، اظهار داشت: تمامی موسسات خیریه فعال در استان به ویژه جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی و انجمن پیشگیری، درمان و کاهش اعتیاد در این مدت با تلاش های بی وقفه خود یاریگر جامعه هدف و خانواده های آسیب پذیر بودند.

وی بیان کرد: ۱۲ جمعیت همیار سلامت اجتماعی استان اردبیل با ۳۰۰ نفر از طریق ۲۸ پایگاه سلامت اجتماعی در محلات در این مدت سه هزار و ۹۵۰ بسته غذایی و بهداشتی و انجمن های پیشگیری، درمان و کاهش اعتیاد نیز ۷۷ هزار بسته بهداشتی و ۶۳۳ بسته غذایی در مناطق پر خطر توزیع کرده اند.

او از افزایش تماس با خطوط ارتباطی فوریت های اجتماعی ۱۲۳بهزیستی در ایام شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: با مرکز مساوره ۱۴۸۰ بهزیستی نیز در این مدت سه هزار و ۳۳۸۷ بار مردم تماس برقرار کردند که بیش از ۵۳ درصد این تماس ها در ارتباط با مسائل مربوط به کرونا بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.