به گزارش ایرنا حمیدرضا پایدارفر روز یکشنبه در نشست هم اندیشی مسئولان و متقاضیان تاسیس موسسات خیریه در مناطق شهری و روستایی اردکان با اشاره به هدف موسسأت خیریه برای کمک به جامعه هدف بهزیستی خاطر نشان کرد : موسسات خیریه به دنبال این هستند تا به افرادی که در برهه ای از زمان دچار چالش هایی شده اند کمک کنند تا بتوانند به وضعیت عادی برگردند و این می تواند بخش زیادی از آسیب های جامعه را کاهش دهد.
وی با تاکید بر اهمیت گسترش مبحث خیر جمعی و مسئولیت اجتماعی در جامعه اظهار داشت: باید از توانمندی و ظرفیت خیرین در امر توسعه خدمت رسانی به جامعه هدف نهایت استفاده را نمود.
پایدارفر افزود: با برنامه ریزی مناسب و جذب داوطلبان و همیاران افتخاری شامل متخصصین در گروه های اشتغال، آموزشی، فرهنگی و ... و مشارکت خیرین در امر توسعه کارآفرینی و اشتغال مددجویان می توان شرایط لازم جهت بهره مندی کلیه افراد جمعیت مورد حمایت را از اشتغال پایدار فراهم نمود.
وی در ادامه یادآور شد : حیطه فعالیت موسسات خیریه که از بهزیستی مجوز دریافت کرده‌اند ، موضوعات مختلفی چون پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ساماندهی کودکان کار و خیابان ، کمک به دانش آموزان نیازمند و خانواده‌های آن‌ها ، جمع آوری کمک های مردمی و توزیع آن در میان نیازمندان و مواردی از این دست را در بر می‌گیرد.
در ادامه نشست مسئولان و داوطلبین تاسیس موسسات خیریه در روستاهای اردکان (ترک آباد ، خرانق ، رباط پشت بادام ، مزرعه نو و عقدا ) به ارائه مشکلات پیش رو و پیشنهادات خود در راه بر طرف نمودن این مشکلات به بحث و تبادل نظر پرداختند .
بهزیستی اردکان خدمات پیشگیرانه، حمایتی، توانبخشی و توانمندسازی خود را از طریق 17 مهد کودک ، 11 مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی و ویزیت در منزل ، 10 موسسه فعال در حوزه پیشگیری و سه موسسه خیریه همکار به آحاد مردم و مددجویان ارائه می کند.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.