اسماعیل رستم‌خانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ۲۳ سال است توسط سازمان بهزیستی کشور به منظور غربالگری بیماری‌های چشم کودکان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که کودکان ۳ تا ۶ ساله در سالهای گذشته مورد غربالگری قرار گرفته‌اند باید امسال نیز در این طرح شرکت کنند.

رئیس اداره بهزیستی رزن با بیان اینکه جامعه هدف سال گذشته بیش از چهار هزار نفر بود، گفت: در این طرح  ۱۵۰ نفر از کودکان مبتلا به تنبلی چشم شناسایی و برای درمان به متخصصان ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی برای جلوگیری از افزایش تعداد معلولان در جامعه اقدامات گسترده‌ای انجام می‌دهد اظهار داشت: مشاوره ژنتیکی، غربالگری شنوایی در بدو تولد و طرح غربالگری سنجش‌بینایی کودکان از جمله این اقدامات است.

 رستم خانی با توصیه به خانواده‌ها برای استقبال از این طرح و همکاری لازم با مسئولان این طرح عنوان کرد: تمام اقدامات لازم برای اجرای این طرح به نحو احسن انجام شده و در صورت لزوم تعداد گروه های سیار و ثابت مستقر در اداره بهزیستی افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: اهداف اصلی طرح غربالگری پیشگیری، تشخیص و درمان به موقع کودکان ۳ تا ۶ سال است که این طرح تا پایان بهمن ماه در سراسر مهدهای کودک و پایگاه های ثابت و سیار بهزیستی اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.