دلکش الیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در کرمانشاه با بیان اینکه از 76 هزار و 853 کودک در استان کرمانشاه غربالگری تنبلی چشم انجام شده است اظهار داشت: از تعداد کودکان سنجش شده حدود 5 هزار و 172 نفر مشکوک به اختلالات چشمی بودند که توسط کارشناسان به مراکز درمان ارجاع داده شده‌اند.

مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه بیان کرد: در این طرح 306 کودک مبتلا به تنبلی چشم در رده سنی 3 تا 6 سال در استان شناسایی شدند.

الیاسی هدف از اجرای این طرح را افزایش میزان دسترسی کودکان به خدمات غربال‌گری بینایی به‌ویژه در مناطق محروم دانست و افزود: سن طلایی تشخیص بیماری تنبلی چشم 5 سالگی است و باید افزایش آگاهی آحاد جامعه از بیماریهای چشمی و راههای پیشگیری از آن در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه 35 مرکز سنجش بینایی ثابت در استان فعال است، بیان کرد: در طول این طرح نیز980 پایگاه سیار کار سنجش بینایی کودکان 3 الی 6 سال را در استان انجام دادند.

مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه عنوان کرد: طرح سنجش بینایی کودکان در سه سطح اجرا شده که در سطح اول کودک توسط معاینه کننده آموزش دیده در محل پایگاه، سنجش و در صورت مشکوک بودن برای معاینات تخصصی‌تر به سطح دوم یعنی اپتومتریست ارجاع داده می‌شوند و مورد معاینه قرار می‌گیرند.

الیاسی با بیان اینکه کودکانی که نیاز به معاینات دقیق‌تر داشته باشند به متخصص چشم ارجاع داده می‌شوند، اظهار کرد: در مراحل انجام شده کودکان مشکوک به آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی غربال شده و پس از تشخیص قطعی تحت درمان به موقع قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622487
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.