سارا براتی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه اوتیسم بیشتر در کودکان پسر مشاهده می شود اظهار کرد: هم اکنون 33 کودک دختر و پسر بین سنین 3 تا 14 سال مبتلا به اوتیسم در مرکز آموزشی توانبخشی کودکان اوتیسم خراسان شمالی نگهداری می شوند.
وی با بیان اینکه از هر100 کودک، یک نفر مبتلا به اوتیسم است گفت: اوتیسم اختلال رشد مغز است که به وسیله نقص در واکنش‌های اجتماعی، ارتباطی و رفتارهای تکراری و محدود مشخص می‌شود.
براتی بابیان اینکه بروز بیماری اوتیسم از سنین زیر سه سال شروع می‌شود افزود: درمان های معمولی که برای کنترل این بیماری وجود دارد شامل برنامه‌های رفتاری، آموزشی برای کودکان مبتلابه اوتیسم و خانواده‌های آن‌ها در نحوه برخورد با آن‌ها است.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی با بیان اینکه معیارهای تشخیص این بیماری از 18 ماهگی می باشد گفت: از علائم اولیه بروز بیماری اوتیسم تاخیر و یا صحبت نکردن و ناتوانی در برقراری ارتباط است و تکرار بیش از حد برخی رفتارها مثل تکان دادن سر و دست به طور مکرر از علائمی است که به تشخیص اولیه این بیماری در کودکان می‌انجامد.
براتی از آغاز طرح غربالگری اوتیسم خبر داد و افزود: خانواده هایی که احساس می کنند کودکان خود مبتلا به اوتیسم است می توانند با مراجعه به تنها مرکز این استان با انجام طرح غربالگری از این موضوع آگاه شوند.
2 آوریل مصادف با 13 فروردین ماه روز جهانی کودکان اوتیسم است.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.