به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید حسن عاملی در پی درگذشت پرفسور حیدرباش رئیس حزب ترکیه مستقل پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است: «ملت معظم و مفخم ترکیه؛ با کمال تأسف و تأثر اطلاع یافتیم جناب مستطاب پروفسور حیدر باش به ندای حضرت احدیت لبیک و دار فانی را وداع گفتند.

ایشان اندیشمندی متفکر، دانشمندی متعمق، مصلحی اجتماعی، سیاستمداری دوراندیش، نویسنده‌ای پرتوان و پر اثر و مخصوصاً مبلغی بسیار استثنایی برای مرام و افکار اهل بیت و بزرگ داعی و منادی وحدت در کشور دوست و عزیز ترکیه بودند.

ایشان با مطالعات عمیق دینی و مخصوصاً با اشراف بسیار ستودنی به افکار و اندیشه و سیره اهل بیت (علیهم السلام) و با تسلط شایسته به فن خطابه و داشتن حسن سلیقه و ذوق سرشار و قریحه پربار و با در اختیار داشتن چندین کانال هوایی و مجلات متعدد و با ده‌ها تألیفات نفیس و فاخر، خدمات عظیم و ماندگاری به تراث عظیم حضرت ختمی مرتبت یعنی اهل بیت (علیهم السلام) که بزرگ نقطه اشتراک مذاهب اسلامی است تقدیم کردند.
هیچ تردیدی نداریم که فقدان آن بزرگ مرد محقق و متتبّع ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای دوستان و عاشقان اهل بیت می‌باشد اما بدون شک خط اعتقادی مبارکی که آن اندیشمند بزرگ در جامعه امروز ترکیه بنا نهادند زنده، پویا، پرنشاط و پر رهرو خواهد ماند «وَ أَمَّا ما یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الْأَرْضِ» و موجب شادی روح و روان او و سبب بارش غفران الهی به ابدیت او خواهد بود.

مطمئن هستم که ایشان با این معامله بزرگی که با اهل بیت انجام دادند مورد الطاف خاص خداوندی و شفاعت حضرت محمد مصطفی (ص) و مورد عنایات خاصه اهل بیت (ع) خواهند بود و با روح و ریحان به محضر آنها وارد خواهند شد.

برای من شرف بزرگی است که از طرف خودم و عاشقان اهل بیت (علیهم السلام) در ایران اسلامی این ضایعه را به ملت بزرگ ترکیه و دلدادگان اهل بیت (علیهم السلام) و اعضا حزب ترکیه مستقل تسلیت عرض نمایم.

از خداوند متعال برای آن عزیز از دست رفته علوّ درجات و حشر با پیامبر اعظم و اهل بیت (علیهم‌السلام) و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای دوستداران و موالیان اهل بیت تسلای الهی را مسئلت دارم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.