حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود (عج)، ترویج فرهنگ مهدویت را مهم‌ترین ضرورت جامعه کنونی عنوان کرد و افزود: در فضای کنونی جامعه انتقال و نشر معارف مهدوی در بین اقشار مختلف و بهره مندی از ظرفیت‌های فرهنگ و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل در جهت آموزش معارف مهدوی و ترویج فرهنگ انتظار ضروری است.

وی افزود: در راستای تحقق جامعه مهدوی، ارتقای سطح بینش و دانش مردم در خصوص معارف مهدویت و انتظار، توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه، زدودن خرافات از چهره فرهنگ و معارف مهدویت و انتظار، شبهات و القائات انحرافی، توانمند سازی مبلغین در حوزه مهدویت و انتظار و پاسخگویی به شبهات آن‌ها مورد تاکید است و باید به این موارد توجه کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ضمن تبیین اهمیت توسعه فرهنگ مهدویت در بین افراد جامعه، یادآور شد: فرهنگ مهدویت پیام آور بیداری و آگاهی امت بزرگ اسلام و زمینه ساز درک فرهنگ دینی است و افراد جامعه را در برابر تمام بیماری‌های معنوی بیمه می‌کند.

وی به مهم‌ترین ویژگی افراد در جامعه منتظر اشاره کرد و افزود: تقویت حس تعاون و همکاری بین اعضای جامعه از ویژگی‌های افراد جامعه منتظر است، بنابراین با استفاده از ظرفیت فعالان فرهنگی جامعه می‌توانیم نقش و اهمیت همکاری را بین مردم رواج داده و فعالیت‌های مثبتی که آنان در گسترش و احیای این خصلت انسانی و اسلامی می‌کنند را ارج نهیم و جامعه‌ای آرمانی و مهدوی بسازیم.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با تاکید بر ضرورت جذب هر چه بیشتر جوانان به سمت تعالیم مهدوی گفت: جامعه فردا تشکیل یافته از جوانان امروز است. اگر آنها فردی مهدوی باشند و آینده‌ای روشن و مشخص را با برنامه‌ریزی دقیق و با کمک متولیان فرهنگی برای خود ترسیم کنند، می‌توانند فردا به‌عنوان عضوی از جامعه مهدوی به ساختن جامعه آرمانی بپردازند و از جمله زمینه سازان ظهور محسوب شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.