به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید« علی حسینی‌پور » روز دوشنبه در نشست با هیات‌های قرآنی خمین، افزود: فعالیت‌های قرآنی اهمیت زیادی دارند و قرآن باید سرلوحه همه امور قرار گیرد.
 وی ادامه داد: آموزه‌های قرآنی باید در دو محور گفتمانی و  کاربردی در همه شئونات جامعه وارد شود و از این مرجع راه‌گشا بهترین بهره برای بهبود سلامت اجتماعی برده شود.
امام جمعه خمین اظهار داشت: مسولان باید نگاه ویژه‌ای به قرآن داشته باشند تا کلام الهی در متن جامعه نفوذ کند.
حجت‌الاسلام حسینی‌پور تصریح کرد:خیران در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی همواره نقش پررنگی دارند و فعالیت‌های قرآنی با بهره‌گیری از کمک آنان می‌تواند ابعاد وسیع‌تری بیابد.
وی افزود: فعالیت‌های قرآنی اگر محدود به بودجه دولتیشود با وضعیت کنونی منابع مالی کشور اهداف به کندی پیش می‌رود بنابراین باید کمک مردم و خیران باید در راس برنامه‌ها قرار گیرد.
رئیس اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: به‌منظور ترویج فرهنگ قرآنی در روستاهای دارای بیش از ۳۰۰ نفر جمعیت خمین باید نشست‌های قرآنی تشکیل شود.
حجت الاسلام « نعمت‌الله سرلکیان» افزود: خمین ۳۶ روستای با جمعیت بالای ۳۰۰ هزار نفر دارد که باید اجرای برنامه‌های قرانی در آن‌ها با سرعت بیشتری صورت بگیرد.
وی ادامه داد:نشست قرآنی نیاز به مربی دارد و برای تامین مربی کمک خیران ضروری است چراکه بودجه های دولتی در حوزه فرهنگی و قرآنی محدود است.
فرماندار خمین نیز در این نشست با اشاره به ضرورت هم‌افزایی نهادهای متولی امور قرآنی گفت: موازی‌کاری در زمینه قرآن آسیب‌هایی را در این حوزه ایجاد می‌کند.
« احمد طهرانی» افزود: ترویج فرهنگ قرآنی به نگاه تخصصی نیاز دارد و یک نهاد باید بر فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های دیگر نظارت کند.
وی ادامه داد: خیران خمین در حوزه های مختلف سلامت و آموزش محدود و ثابت هستند.
فرماندار خمین تشویق واقفان به وقف‌های قرآنی را در ترویج کلام الهی تاثیرگذار دانست.
طهرانی با اشاره به فعالیت دانشکده علوم قرآنی و حوزه علمیه در این شهرستان گفت: مربیان متخصص در زمینه های قرآنی در این مراکز علمی تربیت می شوند و ظرفیت خوبی برای برگزاری نشست‌های قرآنی هستند.
خمین در جنوب استان مرکزی با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است.
۹۹۳۰  /۶۰۱۳/
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.