به گزارش ایرنا، « محمد قاسمی‌پور » روز یکشنبه در آیین رونمایی از کتاب « دعا کن کم نیارم» در اراک افزود: تهیه مجموعه خاطرات و دست نوشته های شهدا از جمله راهکارهای آشنایی هرچه بیشتر نسل سوم و چهارم جامعه با سیره، روش و زندگی شهدا است.
وی ادامه داد: بیشترین اتفاقات سرنوشت ساز برای کشور در 40 سال اخیر رخ داده که باید با انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی زمینه رفع برخی گسست ها در جامعه بر طرف شود.
مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور، نبود فرهنگ کتابخوانی را از جمله عوامل وجود گسست در بین نسل های کشور دانست و گفت: با تهیه کتاب ها و مجموعه های فاخر از شهدا، ایثارگران و جانبازان و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه می توان زمینه رفع این گسست ها را فراهم کرد.
استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: کتاب « دعا کن کم نیارم» خاطرات یکی از هزاران شهید این استان است که دانش آموزان و نسل جوان جامعه با خواندن آن با سیره و روش زندگی شهدای والامقام آشنا می شوند.
سید « علی آقازاده » افزود: ملت ایران اسلامی با وجود مشکلاتی که در کشور وجود دارد به دلیل ارادتی خاصی که به شهدا دارند همواره در آیین هایی که به نام شهدای والامقام مزین می شود، پرشور و مشتاقانه حضور می یابند.
وی ادامه داد: نیاز است مسئولان از این ظرفیت مردمی در کشور بهره مند شده و سعی و تلاش برای رفع مشکلات جامعه را در دستور کار خود قرار دهند.
در پایان این نشست با حضور مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور، استاندار و برخی مدیران استانی استان مرکزی از کتاب « دعاکن کم نیارم» با محوریت خاطرات شهید والا مقام« عباس نجفی » رونمایی شد.
استان مرکزی بیش از شش هزار و 300 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.