کریم دارایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این یادواره ها بصورت مشارکتی با ارگان های مختلف یا موسسه های مردم نهاد و یا تولیتی در طول سال در مناطق مختلف این استان برگزار می شود.
وی زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس را از اهدا برگزاری این یادواره ها عنوان کرد و گفت: این آیین ها در سطح سراسری، استانی، منطقه ای، محلات و روستاها برگزار می شوند.
معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام با بیان اینکه پارسال در مجموع 306 یادواره شهدا در مناطق مختلف این استان برگزار شده، افزود: حدود چهار میلیارد ریال اعتبار در این زمینه هزینه شده است.
دارابی با بیان اینکه این یادواره ها بصورت مستقیم توسط این نهاد و یا مشارکتی برگزار می شوند، افزود: در چهار ماهه سال جاری چندین یادواره شهدا در مناطق مختلف استان برگزار شده است.
به گفته وی، امسال کیفیت برگزاری این محافل در دستور کار قرار گرفته و سعی می شود بجای کمیت و افزایش تعداد این یادواره ها کیفیت آنها برای تاثیرگذاری بیشتر روی افراد جامعه مد نظر قرار گیرد.
دارایی برگزاری این یادواره ها را در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری های رزمندگان اسلام و زندگی آنها بسیار موثر دانست.
ایلام با 430 کیلومتر دارای طولانی ترین مرز مشترک با کشور عراق است.
استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس نزدیک به سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 331 آزاده تقدیم اسلام کرده است.
این استان به عنوان یکی از آوردگاه های دوران هشت سال دفاع مقدس در دوران جنگ تحمیلی درگیر مستقیم با جنگ بود بطوریکه بیش از 300 بار توسط رژیم بعث عراق مورد بمباران قرار گرفت.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.