دکتر ابوالفضل باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای دستیابی به اهداف اجتماعی شدن سلامت در جامعه و افزایش میزان مشارکت مردم در بحث سلامت و در سال جاری مجموع کانون‌های سلامت محلات این شهرستان از سه کانون قبلی به ۱۰ کانون افزایش یافته و در تلاش هستیم تا ۱۰ کانون جدید به مجموع کانون‌های فعلی منطقه اضافه کنیم.

او به افزایش قابل توجه میزان مشارکت‌های ملی خیرین این شهرستان در ارتقای سطح سلامت در سال جاری اشاره کرد و گفت: این مشارکت‌های به شیوه‌های مختلف از جمله اهدای عضو ،تامین هزینه‌های خرید برخی از تجهیزات پزشکی و یا کمک به تامین هزینه‌های درمانی و دارویی بیماران صورت گرفته است.

او با بیان اینکه با همه تلاش‌های صورت گرفته در بحث توسعه سلامت جامعه در کشور تشکیلات حوزه سلامت تنها ۲۵ درصد از تامین سلامت جامعه را عهده‌دار بوده و ۷۵ درصد بدست مردم تامین می‌شود، افزود: مجمع خیرین سلامت شهرستان به عنوان یک نهاد مردمی می‌تواند در دست‌یابی به این هدف دولت را یاری کند.

او با اشاره به اینکه توسعه پایدار سلامت با استفاده از ظرفیت مجمع خیرین سلامت و سمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی مردم‌نهاد از اهداف اجتماعی مردم سلامت در جامعه است، اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از بیماران در این شهرستان از جمله یک هزار و ۸۰۰ بیمار دیابتی فاقد انجمن و نهاد مردمی برای حمایت هستند.

وی افزود: در کنار مشکل تعداد پایین انجمن‌های حمایت از بیماران خاص ،فعالیت غیرقانونی و بدون مجوز سمن‌ها و تشکل‌های مردمی در حوزه سلامت نیز امر مهمی است که باید به آن توجه شده و زمینه فعالیت قانونی و مجاز این تشکل‌ها در جامعه خلخال باید فراهم شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی خلخال با اشاره به وقفه ایجاد شده در برگزاری جلسات مجمع خیرین سلامت از برگزاری دومین مجمع خیرین سلامت این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بسیاری از مشکلات مربوط به اجتماعی شدن سلامت و نحوه تشکیل انجمن‌های حمایت از بیماران خاص و همچنین افزایش ظرفیت تشکل‌های مردمی تشکیل شده در این مجمع بررسی خواهد شد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.