فرهاد دادگر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای برنامه حمایتی تغذیه‌ای 2 هزار و 650 سبد غذایی از سوی بنیاد علوی زیرنظر دفتر مقام معظم رهبری بمنظور حمایت از زنان نیازمند باردار و شیرده روستایی در حوزه دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر توزیع شد.
وی افزود: این طرح با هدف ارتقای سطح سلامت مادران باردار و شیرده اجرا می شود و تاکنون در چهار مرحله (هر دوماه یکبار) درحوزه این دانشکده توزیع شده است.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر هدف از اجرای این برنامه را ارتقاء وضعیت تغذیه مادران باردار ذکر کرد و گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده در این طرح، زنان باردار دچار سوء تغذیه و نیازمند بر اساس شاخص‌های تعیین شده شناسایی می‌شوند.
وی افزود: از ابتدای ماه چهارم حاملگی تا 6 ماه پس از زایمان، مادران به مدت 12 ماه تحت پوشش قرار داده شده و سبد غذایی دریافت می‌کنند.
وی تصریح کرد: جامعه هدف در این طرح زنان باردار و شیرده روستایی هستند که از نظر مالی نیازمند بوده و شاخص‌هایی از قبیل: BMI کمتر از 5/18، وزن کمتر از 45 کیلوگرم در قبل از بارداری، هموگلوبین کمتر از 5/10 گرم در سی سی، دو قلویی و وزن گیری نامطلوب در دوران بارداری را داشته باشند.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر افزود: این سبد غذایی از سوی بنیاد علوی شامل برنج، ماکارونی، گندم، نخود، عدس، تن ماهی، پنیر، مرغ، خرما، روغن و عسل است که هر دو ماه یکبار در بین افراد واجد شرایط شناسایی شده توزیع می‌شود.
7314 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.