به گزارش خبرگزاری مهر، عباس جنگی مرنی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به مناسبت فرارسیدن سوم فروردین روز جهانی آب پیامی را صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است: «همه ساله، سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی آب در ۲۲ مارس (برابر با سوم فروردین) شعاری را با محوریت رفع چالش‌های جاری و آتی منابع آب در نظر گرفته و اعلام نموده که امسال شعار «آب و تغییر اقلیم، مسئولیت اجتماعی» انتخاب شده است. شعاری که امسال بیش از پیش بر نقش مردم به عنوان محور توسعه همه جانبه در بخش آب تاکید دارد و مسئولیت اجتماعی و همگانی در قبال منابع آب را یادآوری می‌کند و سعی دارد برای حفظ و صیانت از این منبع خدادادی، تکیه بر اهتمام جمعی مردم را به عنوان یک راهکار اصلی، تبیین و تاکید نماید.

صیانت و پاسداری از منابع آب در دسترس و تأمین پایدار و مطمئن آب شرب و بهداشت برای مراکز جمعیتی استان اردبیل در کنار تأمین آب برای بخش‌های مصرف کشاورزی و صنعت سازگار با محیط زیست، خدمات و گردشگری و نیازهای زیست محیطی، رسالت اصلی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل است و در این راه، برنامه ریزی و تلاش بی وقفه می‌نماید.

همچنین بایستی تأثیر تغییرات اقلیمی در برنامه ریزی و مدیریت منابع آب حوضه‌های آبریز مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد. این مهم در کنار پیگیری و اقدام مسئولانه متولیان مدیریت منابع آب، همیاری و مشارکت عمومی مردم عزیز را نیز می‌طلبد تا با مصرف بهینه آب، پایداری فعالیت‌ها و برنامه‌های توسعه استان اردبیل حاصل شود.

بدون شک هر اقدام و برنامه‌ای برای مدیریت منابع آب در حوضه‌های آبریز با لحاظ شرایط تغییرات اقلیمی، بدون مشارکت و نقش آفرینی مؤثر مردم به عنوان ذینفعان اصلی آب، نتیجه مطلوب نخواهد داشت و بر این اساس است که باید عزم عمومی برای مدیریت بهینه و پایدار منابع آب ایجاد شود و استمرار یابد.

امید است با مشارکت همدیگر و با ارتقای مسئولیت اجتماعی خود در قبال منابع آب، بتوانیم با حرکت در مسیر فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب، صیانت از منابع آب و پایداری برنامه‌های توسعه، وظیفه و دین خویش را برای نسل حاضر و آیندگان به درستی ایفا نمائیم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.