علیرضا خلیلی روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: سهم تهعد ایجاد اشتغال خلخال در سال جاری یک هزار و ۵۰۷ شغل جدید بود که در  ۱۰ ماه گذشته  با  پرداخت تسهیلات اشتغال زا زمینه ایجاد ۹۵۴ فرصت شغلی جدید در این شهرستان فراهم شده است .

وی اظهار کرد: در بحث ایجاد و توسعه مشاغل پایدار روستایی در این مدت با پرداخت ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری از محل صندوق توسعه پایدار روستایی  به ۱۵۳ طرح علاوه بر زمینه‌سازی برای ایجاد ۳۳۵ فرصت شغلی جدید،  زمینه راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی جدید همچنین راه‌اندازی مجدد تعدادی از واحدهای راکد ویا نیمه فعال در این شهرستان فراهم شده است.

رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی خلخال اظها کرد: در همین مدت با پرداخت سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت ایجاد مشاغل خانگی به مجریان این طرح‌ها زمینه ایجاد ۳۴ فرصت شغلی را در این بخش از مشاغل شهرستان فراهم ساخته است .

وی با تاکید بر لزوم افزایش کنترل و نظارت طرح‌های سرمایه‌گذاری شده اقتصادی که تسهیلات ارزان قیمت بانکی در اختیار مجریان آنها قرار گرفته ، افزود: در صورت مشاهده هرگونه انحراف از هزینه‌کرد تسهیلات پرداخت شده در طرح‌های اقتصادی ، نام این طرح از ردیف طرح‌های مورد حمایت دولت حذف و تسهیلات ارائه شده به صاحب آن به نرخ آزاد و عاری از هر گونه یارانه تسهیلات از سوی بانک‌های عامل پرداخت کننده محاسبه خواهد شد.

وی گفت:در حالی که میزان تعهد ایجاد اشتغال سال گذشته این شهرستان ۷۴۰ نفر بوده در طول سال ۹۷ برای هزار و ۳۵۴ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

او اظهار داشت: در حالی که ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زا از محل تسهیلات روستایی و عشایری به این شهرستان اختصاص یافته ، ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به مجریان ۱۵۰ طرح  اقتصادی اشتغال‌زای این شهرستان در مناطق روستایی و عشایری پرداخت و زمینه اشتغال ۳۱۰ نفر در سال گذشته و نیمه نخست امسال فراهم شده است.

خلیلی گفت: در حوزه توسعه و رونق مشاغل خانگی نیز با پرداخت هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات به مجریان طرح‌های زمینه ایجاد ۱۲۰ فرصت شغلی در عرصه‌های تولید صنایع دستی و سایر مشاغال خانگی این شهرستان فراهم شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.