لیلا غفاری روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر افزود: سهمیه اشتغال ملایر سه هزار و ۲۵۲ مورد در سالجاری اعلام شد که تاکنون با احتساب بخش مسکن، سه هزار و ۵۳۰ مورد اشتغال ایجاد شده است.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: در مدت باقیمانده تا پایان سال نسبت به جذب تسهیلات و تحقق اشتغال بیشتر تلاش کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: مدیران هرگونه مشکل بر سر راه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را اعلام کنند تا نسبت به رفع موانع اقدام شود.

غفاری با اشاره به تدبیر فرماندار ملایر در اجرای طرح ۲۰۰ طرح در ۲۰۰ روستا برای جذب بیشتر تسهیلات اشتغالزایی گفت: جذب این تسهیلات و اجرای طرح‌ها از نیمه دوم سال آغاز شد و در مدت سه ماهه گذشته ۱۷۵ طرح موفق به اخذ تسهیلات شدند.

وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال بیش از ۲۰۰ طرح در سطح روستاها اجرا کرده و بتوانیم با جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ایجاد کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار ویژه ملایر رقم تسهیلات عقد قرارداد شده در سامانه کارا را ۵۱ میلیارد تومان عنوان و اظهار داشت: چند طرح بزرگ نیز در بانک‌ها آماده عقد قرارداد است که هرچه زودتر باید به نتیجه نهایی برسند.

غفاری همچنین خواستار همراهی بیشتر بانک‌ها در پذیرش ضمانت بانکی از واجدان شرایط برای پرداخت تسهیلات و آسان سازی اخذ مجوزها در طرح‌های روستایی شد و افزود: بانک‌ها نسبت به متقاضیان معرفی شده توسط دستگاه‌های حمایتی و پذیرش ضمانت‌نامه بانکی نگاه مثبت داشته باشند.

وی گفت: سال گذشته برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات جذب کردیم که رقم جذب این تسهیلات امسال ۵۱ میلیارد تومان است.

ایجاد ۷۲۹ مورد اشتغال روستایی در ملایر

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر نیز بیان کرد: تاکنون برای ۱۳۴ طرح در این شهرستان ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

غلامرضا کارگر افزود: سهم دستگاه‌های حمایتی در ایجاد اشتغال ۴۲ میلیارد تومان است که ۲۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و ۱۱ میلیارد تومان آن هنوز بلاتکلیف است.

وی مجموع تسهیلات اشتغالزایی این شهرستان را ۲۵۷ میلیارد تومان برای ۳۶۰ طرح عنوان کرد و گفت: ۲۹۸ میلیارد تومان تسهیلات امسال مصوبه بانک داریم که سهم شهرستان است و باید پیگیری شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر با بیان اینکه سامانه رصد از دوم آذر بسته است اظهار داشت: نیاز است مدیران آمار اشتغال خود را هر ۱۵ روز جمع بندی و به صورت مکتوب به ما اعلام کنند.

کارگر ادامه داد: امسال ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در بخش روستایی با ۳۷۸ طرح پرداخت و ۷۲۹ مورد اشتغال ایجاد شد.

سهمیه اشتغال شهرستان ملایر در سال جاری سه هزار و ۲۵۲ نفر بود که تاکنون سه هزار و ۵۳۰ مورد اشتغال ایجاد شده و طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی این شهرستان، یک هزار و ۲۴۷ نفر از این تعداد بیمه شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.