مسعود خاندایی روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال کاشان با حضور رییسان اتحادیه‌های صنفی بدون اشاره به شمار دریافت‌کنندگان این تسهیلات در سال‌جاری افزود: هنوز بازخوردهای این تسهیلات مشخص نشده؛ البته شورایی برای رسیدگی مدیریت پرداخت این تسهیلات در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تشکیل شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون با توجه به اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی استکبار جهانی بر ضد ملت ایران، شرایطی سخت و غیرطبیعی بر اقتصاد کشور حاکم است.

معاون برنامه‍‌‎‎‎‎ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در حوزه اقتصاد به وجود آمده، تحریم‌ها مانند دوره دفاع مقدس به فرصت تبدیل شد و کارگاه‌های تولیدی شرایط مطلوبی پیدا کردند و به سمت توسعه پایدار گام برداشته‌اند.

وی با اشاره به وجود ۴۷ اتحادیه که رییسان آنها با انتخاب اصناف بوده، اضافه کرد: برخی از مشاغل در شهرستان کاشان اشباع شده و این امر مشکلاتی را به وجود آورده است.

خاندایی یادآور شد: نزدیک به ۱۵ هزار واحد صنفی در کاشان وجود دارد که نقش موثری در اقتصاد خرد و کلان و همچنین ایجاد اشتغال در شهرستان دارند.

چند نفر از مسوولان اتحادیه‌های صنفی کاشان در ادامه این نشست به میزبانی اتاق اصناف، مواردی مانند کمبود نقدینگی، بیمه و مالیات، رکود بازار و همچنین کمبود برخی مواد اولیه را مورد اشاره قرار دادند.

نزدیک ۲۵۰ هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

شهرستان کاشان با جمعیت بیش از ۳۶۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.