به گزارش خبرنگار ایرنا، عملیات اجرای زیرسازی و آسفالت معابر هفت روستای تنگراه، ترجنلی، قوشه چشمه، کرنگ کفتر، لووه، آق قمیش و سرخن آباد بخش لووه گالیکش با اعتبار افزون بر ۲۰ میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان از صبح امروز (پنجشنبه) آغاز شد.

به گفته بخشدار لووه، هزینه زیرسازی و آسفالت راه‌های داخل این هفت روستا که در مجموع ۱۸۱۹ خانوار جمعیت دارند، توسط برخی نیکوکاران منطقه، بنیاد مسکن گالیکش و دهیاران تامین می‌شود و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان نیز مقدار ۳۸۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر این روستاها اختصاص داده است.

علی اکبر اعتمادی فر افزود: قرار است در مجموع ۵۳ هزار مترمربع آسفالت در معابر هفت روستای بخش لووه و در قالب نهضت آسفالت که دفتر فنی و ستاد مدیریت بحران استانداری گلستان و شرکت آب منطقه ای گلستان نیز در اجرای این طرح همکاری دارند، ریخته شود. 

   *** پرداخت ۱۹۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گالیکش اعلام کرد که از ابتدای سال ۹۷ تا الان در مجموع ۱۹۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات اشتغال روستایی و فراگیر و مشاغل خانگی در قالب اجرای ۴۸۰ طرح تسهیلات با کارمزد پایین در این شهرستان پرداخت شده است.

حسین روان‌بخش گفته است که با پرداخت این میزان تسهیلات که دربخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت و صنایع دستی بوده، برای ۵۵۴ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی همچنین با اشاره به تعهد پیش‌بینی شده ایجاد ۱۳۵۰ فرصت شغلی تا پایان امسال در شهرستان گالیکش، افزود: تا الان ۲۳۳ شغل ایجاد شده و تلاش داریم در مدت باقی مانده با همکاری ادارات و نهادها و بخش خصوصی بقیه شغل ها نیز ایجاد شود.

به گفته روان‌بخش، درسال ۹۷ کل تعهد پیش بینی شده اشتغال گالیکش ۱۰۵۰ نفر بود که با تلاش‌های انجام شده توسط ادارات، نهادها و بخش خصوصی در نهایت ۱۲۲۳ فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شد.

  *** آغاز طرح پلاک کوبی دام‌های سبک و سنگین

مدیر جهادکشاورزی گالیکش در شرق گلستان اعلام کرد که طرح پلاک‌کوبی ۸۵ هزار راس دام سبک و هفت هزار راس دام سنگین باهدف ساماندهی دام‌ها و نیز کنترل و نظارت بر ورود و خروج و کشتار دام برای نخستین بار در این شهرستان آغاز شد.

سیدحمزه موسوی گفت: در اجرای این طرح که از روز گذشته شروع شده، چهار کارشناس دام مشارکت دارند که با مراجعه به واحدهای دامداری و منازل روستاییان نسبت به پلاک کوبی دام‌ها اقدام می‌کنند.

وی افزود: هزینه پلاک کوبی هر راس دام سبک ۳۷ هزار و ۵۰۰ ریال و هزینه پلاک‌کوبی هر راس دام سنگین ۷۰ هزار ریال است که از صاحب آن دریافت می‌شود.

موسوی با بیان اینکه از این پس ارائه هرگونه خدمات به دامداران اعم از توزیع نهاده‌ها (کنسانتره و سبوس)، اعطای تسهیلات بانکی و نیز  بیمه دام‌ها منوط به پلاک کوبی دام‌هایشان است، اضافه کرد: جلوگیری از قاچاق دام‌ها و پیشگیری از بیماری‌ها از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

 شهرستان گالیکش با افزون بر ۶۳ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.