علیرضا خلیلی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خلخال افزود: در سال جاری با پرداخت ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل صندوق توسعه اشتغال روستایی به مجریان طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زا ۱۵۳ طرح توسعه روستایی در مناطق محروم عشایری و روستایی این شهرستان اجرا و زمینه ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳۳۵ نفر از بیکاران منطقه فراهم شد.

وی اظهارداشت: تسهیلات اعتباری اشتغال و توسعه پایدار روستایی با کارمزد ۶ تا ۱۰ درصد بانکی از سوی چهار بانک عامل پرداخت این تسهیلات از جمله بانک‌های کشاورزی ،پست بانک ،توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید به مجریان و متقاضیان طرح‌های اشتغال‌زای مناطق روستایی پرداخت می‌شود.

خلیلی گفت: علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال برای  بیش از ۳۰۰ نفر از بیکاران شهرستان از محل اعتبارات تسهیلاتی توسعه پایدار روستایی امسال با پرداخت ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل تسهیلات اعتباری فراگیر ۳۷ طرح در این شهرستان اجرا و زمینه اشتغال ۴۵ نفر در این طرح فراهم شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعهد اشتغال این شهرستان ۱۸۳ درصد تحقق یافته و برای یک‌هزار و ۳۵۴ نفر ایجاد شغل شده، اظهارداشت: در حالی که تعهد اشتغال سال گذشته این شهرستان ایجاد فرصت شغلی برای ۷۳۸ نفر از سوی مرکز کشور تعیین شده بود یک‌هزار و ۳۵۴ فرصت شغلی جدید در سال ۹۷ ایجاد شد.

او افزود: فرصت‌های شغلی ایجاد شده جدید این شهرستان مورد راست‌آزمایی قرار گرفته و تایید شده است.

خلیلی تشریح‌کرد: در سال گذشته ۵۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری از محل اعتبارات اشتغال فراگیر و ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری از محل اعتبارات ایجاد اشتغال روستایی به این شهرستان تخصیص یافت که برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی جدید و همچنین کمک به راه‌اندازی دوباره واحدهای راکد و نیمه‌فعال شهرستان بکار گرفته شد.

او با بیان اینکه تعهد اشتغال سال جاری این شهرستان یک‌هزار و ۳۵۰ نفر تعیین شده، اظهارداشت: در ۹ ماه امسال با ایجاد فرصت شغلی برای بیش از ۶۰۰ نفر ۴۵ درصد از تعهد اشتغال امسال محقق شد.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: نتیجه ارائه تسهیلات بانکی از محل اعتبارات تسهیلاتی توسعه پایدار روستایی رونق مناطق محروم روستایی و عشایری این شهرستان است.

فریدون بابایی افزود: حفظ تولید و اشتغال، تشکیل کارگروه آسیب‌شناسی واحدهای تولیدی آسیب‌دیده از رکود بازار، شناسایی واحدهای راکد، تعطیل و یا نیمه‌فعال، بررسی وضعیت واحدهای تملک شده از سوی بانک‌ها به علت بدهی معوقه و تلاش برای بازگشت آنها به چرخه تولید، بررسی وضعیت طرح‌های اقتصادی نیمه‌رها شده و تمرکز برای تسریع در بهره‌برداری از طرح‌های تولیدی از جمله اولویت‌های کاری کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.