عزیز حبیبی روز یکشنبه در نشست بررسی راهکارها جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهارداشت: کاهش ترس و اضطراب در شرایط فعلی بسیار مهم بوده و همگان باید در رعایت بهداشت فردی و عمومی و آگاهی‌بخشی در این خصوص تلاش کنند.

وی افزود: افراد باید در صورت داشتن کوچک‌ترین علایمی از بیماری بویژه تب، سرفه و تنگی نفس به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

وی همچنین با اشاره به تحصیل بیش از ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی به صورت خلاقانه به موضوع ورود کرده و بروشورهای لازم در جهت آگاهی دانشگاهیان به صورت مجازی و فیزیکی توزیع می‌کند.
او به استفاده از وسایل شخصی در محیط دانشگاه تاکید کرد و افزود: ثبت حضور و غیاب کارکنان و دانشجویان نیز بدون استفاده از اثر انگشت و با استفاده از تشخیص چهره و کارت دانشجویی انجام شود.
وی به لزوم انجام معاینات مقتضی در خصوص افرادی که در یک ماه اخیر به شهرهایی که وجود ویروس کرونا در آنها تایید شده و همچنین استفاده از اسپری الکلی و ضدعفونی کننده‌های مناسب در ورودی‌های دانشگاه و محیط‌های دانشجویی تاکید کرد و گفت: معاونت دانشجویی نیز منوی غذایی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن دانشجویان تهیه و عملیاتی خواهد کرد.
حبیبی با بیان اینکه استفاده از مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی در ساختمان‌ها و دانشکده‌ها ضروری است که فضاهای عمومی دانشگاه باید هر چند ساعت یکبار ضدعفونی شوند، خاطرنشان کرد: فوق برنامه‌ها، همایش‌ها، جلسات عمومی، اردوها و مسابقات ورزشی نیز تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.