رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: بنیاد برکت با امضای تفاهمنامه‌ای مشترک با جهاد دانشگاهی در راستای کمک مالی به زوج‌های بی‌بضاعت و نابارور روستایی سعی دارد بخشی از هزینه‌های درمانی آنها را تقبل کرده و اقدام به درمان آنها نماید. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، مهران اوچی اردبیل در آستانه 16 مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با ورود عالمانه به حوزه تحقیقاتی، مطالعاتی و پژوهشی اقدامات برجسته‌ای را تاکنون انجام داده به طوری که با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم هم اکنون جهاد دانشگاهی با 5 مرکز تخصصی آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه آموزش‌ فعال است. 
وی با اشاره به اینکه 3 مرکز آموزشی در اردبیل، یک مرکز آموزشی در گرمی و یک مرکز آموزشی نیز در پارس‌آباد فعال است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر 10 هزار و 133 نفر در دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی شرکت کردند که این رقم در سال 94 قریب به 4 هزار و 978 نفر بود. 
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه در کنار آموزش‌ مدیریت دولتی و فنی و حرفه‌ای در حوزه آموزش کارکنان دولت نیز وارد شدیم، افزود: 23 طرح آموزشی را با ادارات منعقد کردیم که شامل قراردادهای کلان با اداراتی نظیر کمیته امداد، بهزیستی، آموزش و پرورش، آب منطقه‌ای و ... است. 
اوچی اردبیلی از واگذاری ماموریت برگزاری آزمون‌های استخدامی در اردبیل به جهاد دانشگاهی در دو سال اخیر خبر داد و گفت: ما در این راستا آزمون‌های استخدامی کشور را در اسفند سال گذشته برگزار کردیم و در چند روز آینده نیز شاهد برگزاری آزمون استخدامی آتش‌نشانی در جهاد دانشگاهی خواهیم بود. 
وی به ایجاد زمینه‌های پژوهشی و فناوری در جهاد دانشگاهی اردبیل با اجرای طرح‌‌های مطالعاتی با تکیه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اردبیل اشاره کرد و افزود: جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در حوزه پژوهش در سال گذشته بالغ بر 27 کار مطالعاتی را انجام داده و در مجموع شاهد انجام 64 طرح مطالعاتی در این نهاد انقلابی بودیم.   عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل فعالیت دانشگاه علمی – کاربردی استان اردبیل را نیز یادآور شد و  بیان کرد: ما موفق شدیم با اخذ 12 کدرشته در دو مقطع کاردانی و کارشناسی و در رشته‌هایی نظیر مدیریت کسب و کار، رشته‌های گیاهان دارویی، مددکاری و اورژانس اجتماعی دانشجو پذیرش کنیم و در کنار آن علیرغم کاهش جمعیت سایر دانشگاه‌ها ما علاوه بر حفظ تعداد دانشجویان ورودی‌های هر دو مقطع را نیز افزایش دادیم.   اوچی اردبیلی گفت: در حالی که در سال‌های گذشته دانشگاه علمی – کاربردی اردبیل با 100 مترمربع فضای آموزشی فعال بود ذاما این رقم در حال حاضر به 1 هزار و 120 متر فضای ملکی ارتقا یافته و ما قادر هستیم سایت‌های کامپیوتری، امکانات VIP، سالن‌های ورزشی و .... را در اختیار دانشجویان قرار دهیم. 
34 ایده فناورانه در مرکز رشد جهاد دانشگاهی فعال است
عضو شورای اداری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مرکز رشد جهاد دانشگاهی از سال 93 در بدنه این نهاد انقلابی فعال است، تصریح کرد: در حال حاضر 16 شرکت فناوری در مرکز رشد جهاد دانشگاهی با 34 ایده فناورانه و 3 شرکت دانش‌‌ بنیان فعال است. 
اوچی اردبیلی از برگزاری 26 رویداد کارآفرینی برای توانمندسازی جامعه هدف خبر داد و گفت: جهاد دانشگاهی با شرکت در 20 نمایشگاه‌های علمی و فناوری، چاپ 35 مقاله علمی با محتوای گیاهان دارویی، ثبت 10 مورد اختراع و ... یک فضای علمی جهادی را در اردبیل ایجاد کرده و در کنار آن موفق شدیم مجوز دو محصول گیاه دارویی را از وزارت بهداشت اخذ و در راستای تبدیل ایده‌های فناورانه به محصولات و تجاری‌سازی‌ آنها تلاش می‌کنیم. 
وی توسعه گردشگری سلامت را از مهمترین هدفگذاری‌های استانی و ماموریت محول شده به جهاد دانشگاهی از سوی مسئولان استان اعلام کرد و گفت: ما در درمان ناباروری زوجین با پذیرش بیمارانی از کشورهای همسایه به ویژه جمهوری آذربایجان وارد عمل شدیم به طوری که با تجهیز این مرکز به پزشکان و متخصصان متبحر زنان و دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن در کاهش ناباروری گام‌های اساسی را در استان برداشتیم.   وی از عقد تفاهمنامه و قرارداد همکاری با بنیاد برکت در راستی کمک مالی به زوجین نابارور روستایی در اردبیل خبر داد و بیان کرد: در راستای توسعه مرکز ناباروری قفقاز اقدامات مناسبی از سوی جهاد دانشگاهی عملیاتی شده که ما شاهد خروجی‌ مناسب و مثبت از این مجموعه در اردبیل هستیم. 
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: در راستای رونق گردشگری سلامت و فعال شدن کارگروه این کمیته در جهاد دانشگاهی استان، طرحی جامع و توجیهی در ۲ فاز آماده شده که قطعا با اجرایی شدن آن بالغ بر 37 میلیارد تومان درآمد از این طریق وارد استان خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.