سید حسین حسینی روز دوشنبه به مناسبت هفته بهزیستی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر 4 هزار و 300 نفر از معلولین و خانواده های مددجو از خدمات تخصصی بهزیستی ورامین برخوردار می باشند که این حمایت ها شامل خدماتی درمانی ، توانبخشی ، ترک اعتیاد ، کمک های مادی ، مهد های کودک و ایتام است.
وی افزود: 52 مرکز خصوصی اعم از مراکز ایتام، مهدهای کودک، کمپ های ترک اعتیاد، مراکز نگهداری معلولین، مراکز آموزش معلولین، مراکز ترک اعتیاد سرپایی و مراکز مشاوره زیر نظر بهزیستی خدمات تخصصی به مددجویان ارائه می دهند.
حسینی گفت: از مجموع مددجویان شهرستان ورامین ، 3 هزار و 600 معلول پرونده دار از خدمات بهزیستی شهرستان ورامین برخوردارند که از این تعداد، یک هزار و 200 نفر به دلیل شدت معلولیت و نداشتن درآمد ثابت از بهزیستی مستمری ماهیانه دریافت می کنند.
وی افزود: چهار مرکز نگهداری شبانه روزی معلولین شهرستان ورامین از 340 معلول که نگهداری آن ها برای خانواده ها امکان پذیر نیست مراقبت کرده و خدمات ویژه ای به آنها ارائه می دهد.
رئیس بهزیستی ورامین گفت: علاوه بر مراکز نگهداری شبانه روزی معلولین، چهار مرکز آموزش روزانه نسبت به آموزش های فنی و حرفه ای به معلولین واجد شرایط اقدام می کنند تا این افراد بتوانند اثرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشند.
حسینی با اشاره به خدمات بهزیستی به معلولین گفت: ارائه سمعک، ویلچیر، عصا ، ارجاع به مراکز گفتار درمانی و کاردرمانی، پرداخت هزینه های حق پرستاری معلولین ضایعه نخاعی، ارائه پلاک خودرو ویژه معلولین، تعمیر مسکن معلولین و مناسب سازی منزل معلولین بخشی از خدماتی است که بهزیستی به این افراد ارائه می کند.
وی افزود: آن دسته از کارفرمایانی که از افراد معلول استفاده کنند از معافیت سهم بیمه کارفرما برخوردار می شوند.
حسینی اظهار کرد: به آن دسته از معلولانی که از مدرک فنی و حرفه ای برخوردار بوده و قصد راه اندازی کسب و کار داشته باشند ، 150 میلیون ریال وام بدون سود پرداخت می شود.
وی یکی از نیازهای معلولان برای حضور در جامعه را مناسب سازی معابر عمومی شهر و ورودی ادارات اعلام کرد.
رئیس بهزیستی ورامین افزود: در حال حاضر 377 نابینا و کم بینا از خدمات بهزیستی ورامین بهره مند هستند که از این تعداد 143 نفر نابینای مطلق و 234 نفر کم بینا می باشند.
وی اظهار داشت: بهزیستی در سه حوزه پیشگیری، درمان و پس از درمان خدمات خود را به مردم و نابینایان ارائه می دهد که دستیابی به اهداف هر یک از این حوزه ها به همراهی و همکاری مردم ارتباط مستقیم دارد.
حسینی بیان کرد: به منظور حمایت از خانواده هایی که از فرزندان معلول برخوردار می باشند ، دو باب منزل در روستای علی آباد باغخواص توسط بهزیستی در حال احداث است که به زودی به دو خانواده ای که هر کدام سه فرزند معلول دارند تحویل داده می شود.
21 تا 27 تیرماه هفته بهزیستی نام دارد.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.