عیدی محمد فرجی با بیان این که به دلیل اضافه شدن واحدهای صنفی این اتحادیه درآمد اعضای این صنف کاهش یافته است گفت: ظرف 3 ماه اخیر 10 درصد به واحدهای صنفی اتحادیه صنف آهنگران اتومبیل و کمک فنرسازان شیراز اضافه شده است که همین حریم صنفی باعث کاهش درآمد اعضای این اتحادیه شده است به نحوی که به دلیل رقابت این واحدها با هم در جذب مشتریان بعضاً نرخ خدمات این اتحادیه نیز شکسته می شود.
وی افزود: به دلیل رشد فعالیت واحدهای صنفی جدید در این اتحادیه، اعضای قدیمی آن بیکار می شوند و همین امر باعث فعالیت این اعضا در سایر صنوف شده و تداخل صنفی ایجاد می کند و این موضوع نیز مشکلاتی به مراتب بیشتر برای صنوف در بر خواهد داشت.
رئیس اتحادیه صنف آهنگران و کمک فنرسازان شیراز با اشاره به این که در حال حاضر 500 واحد صنفی در قالب این اتحادیه فعالیت می کنند، اظهار داشت: اگر چه ظرف 3 ماه اخیر 5 درصد واحدهای فعال به دلیل مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه تعطیل شده است و از فعالیت در این صنف خارج شدند اما از سویی دیگر شاهد افزایش 15 درصدی واحدهای صنفی جدید هستیم. فرجی رسته های زیر مجموعه اتحادیه صنف آهنگران اتومبیل و کمک فنرسازان را شامل تعمیر و تعویض جلوبندی خودرو، آهنگری خودروهای سنگین، اتاق سازی کمپرسی و تعمیر بوستر ترمز اتومبیل اعلام کرد و گفت: بیشترین رونق کسب و کار مربوط به رسته تعمیر و تعویض جلوبندی خودرو است که به خاطر استفاده بیشتر مردم از وسایط نقلیه سبک می باشد و پس از آن نیز آهنگری خودروهای سنگین به لحاظ رونق بازار در جایگاه دوم قرار دارد. این در حالی است که بازار اتاق سازی کمپرسی به دلیل گرانی اقلام مصرفی و مواد اولیه و سنگینی هزینه های کمپرسی در رکود به سر می برد.
وی از اخذ پروانه کسب توسط 20 نفر از بانوان در قالب این اتحادیه خبر داد و گفت: در قانون نظام صنفی منعی برای اخذ پروانه کسب بانوان در واحدهای صنفی فنی وجود ندارد و قانون نظام صنفی صدور پروانه کسب برای این بانوان را منوط به معرفی یک نفر مباشر فنی واجد شرایط آن رسته کرده است که هر کدام از این بانوان در رسته صنفی خود دارای یک مباشر فنی هستند. فرجی بهترین زمان رونق در بازار صنف آهنگران اتومبیل و کمک فنرسازان را ماه های مهر و اسفند اعلام کرد و افزود: در این ماه ها مردم نسبت به سرویس دهی کامل خودرو خود اقدام می کنند و این دو ماه رونق را برای بازار این صنف در پی دارد.
رئیس اتحادیه صنف آهنگران اتومبیل و کمک فنرسازان شیراز بیشترین شکایات مردمی از واحدهای صنفی این اتحادیه را ارائه خدمات فنی ناقص و بی کیفیت و اخذ مبالغ اضافه نسبت به قیمت خدمات ارائه شده اعلام کرد و گفت: به شکایات مردمی در این اتحادیه رسیدگی کامل می شود.
فرجی با بیان اینکه متقاضیان دریافت پروانه کسب برای فعالیت در این صنف نیازمند گذراندن دو آزمون فنی هستند، گفت: یکی از این آزمون ها توسط کمیسیون فنی اتحادیه و دیگری نیز توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس برگزار می شود که در صورت موفقیت در این دو آزمون نسبت به صدور پروانه کسب و اخذ مجوزهای لازم از سوی ارگان های مربوطه اقدام می گردد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 693778
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.