ناصر عتباتی روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی اظهارداشت: تعامل و انسجام مناسب و قابل قبولی بین دستگاه قضایی و دستگاه‌های مجری انتخاباتی وجود دارد و به همین لحاظ شاهد کمترین میزان تخلفات و جرایم در استان هستیم.

وی افزود: به منظور پیشگیری، ایجاد هماهنگی و رصد تخلفات ۹ اکیپ قضایی  راه‌اندازی شده که در صورت مشاهده موارد تخلف طبق مقررات با متخلفان برخورد می‌کنند.

 وی از شهروندان خواست تا ضمن حضور پرشور در انتخابات در صورت مشاهده هرگونه جرایم و تخلفات آن را به مراجع قضایی منعکس کنند.

رییس کل دادگستری استان اردبیل همچنین گفت: هر چند رویکرد دستگاه قضایی بر مبنای پیشگیری است، ولی در برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی فارغ از هرگونه جناح‌بندی‌های سیاسی با متخلفان به شدت طبق قانون برخورد می شود. چنانچه امروز فی‌المجلس برای برخی از افرادی که اقدام به نفرت‌انگیزی و تفرقه‌افکنی در بین مردم می‌کردند، دستورات قضایی لازم صادر شد تا با این گونه افراد طبق قانون برخورد شود.

 یوسف خدادادی ، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز در این جلسه بر لزوم اتخاذ رویکردهای پیشگیرانه در مقابله با تخلفات انتخاباتی تاکید کرد.

 وی گفت: هر امری که خلاف قانون، شرع و اخلاق باشد جزو آسیب‌ها و جرایم انتخاباتی است، لذا برخی از موارد بسیار مهم و تاثیرگذار در اعتماد و رضایت‌مندی مردم است یکی از این موضوعات، بحث قوم‌گرایی، طایفه‌گرایی، محلی و منطقه‌گرایی است.

او خرید و فروش آرا، سوء‌استفاده از امکانات دولتی و جایگاه دولتی، تخریب، شایعه، اهانت و توهین و راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی را از دیگر جرایم تخلفات انتخاباتی ذکر کرد که دستگاه قضایی با هماهنگی مراجع انتظامی و اطلاعاتی ورود پیدا کرده و با مجرمان و متخلفان قاطعانه برخورد می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.